Акциите на Netflix се изстреляха нагоре във вторник, след като компанията обяви резултати за четвъртото тримесечие, които надминават и горната, и долната граница на приходите.

През тримесечието компанията надхвърля 300 млн. платени абонати, като добавя рекордните 19 млн. потребители. Netflix заяви, че ръстът се дължи на списъка със съдържание, подобрените продукти и типичната сезонност през края на годината.

Компанията сподели също така, че заедно с „допълнителните акаунти на членовете“, глобалната ѝ аудитория се оценява на над 700 милиона.

„Наистина изградихме бизнеса на базата на разнообразие и качество в различни държави, региони и жанрове и се фокусирахме целогодишно върху това да имаме много силен списък с програми за нашите членове“, заяви изпълнителният директор на Netflix Тед Сарандос по време на разговор с инвеститорите, цитиран от CNBC.

Нетната печалба за периода е $1,87 млрд., или $4,27 на акция, в сравнение с $938 млн., или $2,11 на акция, през същото тримесечие на предходната година.

Приходите през четвъртото тримесечие скачат с 16% на годишна база, достигайки $10,25 млрд. , което е повече от прогнозираните от Уолстрийт $10,11 млрд.

За цялата 2025 г. Netflix повиши очакванията си за приходите в диапазона от $43,5. до $44,5 млрд., което е с около $500 млн. повече от предишната прогноза, за да отрази подобрените бизнес основи и очакваните ползи от по-добрите резултати през четвъртото тримесечие.

Четвъртото тримесечие е последното, за което Netflix ще отчита броя на платените абонати, както беше обявено по-рано. Вместо това тя ще публикува два пъти годишно „доклад за ангажираността“ заедно с публикациите за второто и четвъртото тримесечие.

Във вторник стрийминг гигантът изтъкна успеха на програмата си за четвъртото тримесечие, която включва пускането на сезон 2 на хитовия сериал „Squid Game“, както и спортни събития на живо като рекордния боксов мач между Джейк Пол и Майк Тайсън и мачовете от NFL по Коледа.

„Развълнувани сме, че някои хора дойдоха за мачовете, но останаха и за „Squid Game“, и за „Carry On“, и за „Black Doves“, и за „Six Triple Eight“... новия комедиен спектакъл на Нейт Баргаци“, каза Сарандос.

„Всички тези неща са се представили наистина добре през тримесечието и продължават да го правят в дните и седмиците след него.

„И това, което наистина е най-окуражаващо, е, че задържането на хората, които дойдоха за тези събития, много прилича на абонатите, които идват за всички други наши големи заглавия“, заяви той.

През тази година компанията обяви, че планира да подобри основния си бизнес с повече сериали и филми, както и продуктовия си опит и да продължи да развива рекламния си бизнес. Очаква се Netflix да навлезе по-дълбоко и в сферата на събитията на живо и игрите.

Платформата също така очаква завръщането на „Stranger Things“ и „Wednesday“, два от най-големите ѝ хитове, за 2025 г.

Освен това стриймърът ще пусне колекция от нови филми от водещи режисьори и актьори, включително третия „Knives Out“ с Даниел Крейг, проекта на братя Русо „The Electric State“ с участието на Мили Боби Браун, „Happy Gilmore 2“ с Адам Сандлър и нов поглед към Франкенщайн от Гийермо дел Торо.

Netflix също така обяви, че ще повиши цените на някои нива на стрийминг с между 1 и 2 долара на месец в САЩ - най-големия си пазар.