Малко компании имаха по-добра 2024 г. от Netflix.

Акциите на стрийминг гиганта почти се удвоиха, тъй като инвеститорите останаха впечатлени от ръста на зрителите и маржовете в толкова конкурентна индустрия.

Сега обаче инвеститорите ще търсят уверение, че инерцията ще продължи и тази година, след като компанията отчете приходите за четвъртото тримесечие, което предстои на 21 януари.

Високите очаквания вече са включени в акциите, като според оценките на S&P Cap IQ компанията ще се търгува с 37 пъти по-висока стойност на приходите в следващите 12 месеца в сравнение с 24 пъти по-висока за S&P 500. Това число за Netflix е по-високо и от някои от гигантите в Силициевата долина, включително Alphabet, Microsoft, Apple и дори любимата компания за AI чипове Nvidia, отбелязва Fortune.

„Следващата седмица ще бъде важна за потвърждаване на позитивните очаквания“, коментира Брайън Мълбъри, мениджър на клиентски портфейл в Zacks Investment Management, притежаващ акции на Netflix в няколко от своите фондове.

През октомври акциите скочиха с 11%, след като печалбата на акция на компанията за третото тримесечие достигна 5,40 долара, надминавайки очакванията на Уолстрийт с 30 цента.

По всичкo изглежда, че платформата ще завърши годината на високо ниво със завръщането на хитовия Squid Game и излъчването на два мача от NFL на Коледа, които подчертаха експанзията в спортния стрийминг.

Въпреки това Q4 обикновено е по-слаб за Netflix, допълва Мълбъри, тъй като зрителите решават дали да подновят абонаментите през новата година, а компанията инвестира повече в нови идеи и програми.

Този път анализаторите, анкетирани от Visible Alpha, смятат, че печалбата на акция ще бъде 4,23 долара, което е двойно повече в сравнение със същото тримесечие на миналата година, а приходите се очаква да нараснат с почти 15% на годишна база до 10,1 млрд. долара.

След като цената на акциите нарасна с 90% през 2024 г., изпреварвайки значително вече впечатляващия ръст от 24% на S&P 500, те се отдръпнаха с около 3% в началото на годината и в момента се търгуват на ниво около 860 долара.

Анализаторите имат средна целева цена от 888 долара, според Cap IQ, което предполага много по-малък ръст през следващата година.

„Това няма да е увеличението, което наблюдавахме през последните 12-24 месеца“, казва Мълбъри. „Нещата стават все по-конкурентни. Инвеститорите ще искат да видят възвръщаемост.“

Това включва и спортовете на живо, където договорите са изключително скъпи. Според The Athletic, Netflix е платил 150 млн. долара за излъчването на двата коледни мача от NFL, което е с около 50 млн. долара повече, отколкото производството на един сезон на Game of Thrones.

Компанията плати огромни суми и за излъчването на боксовия мач между бившата суперзвезда Майк Тайсън и инфлуенсъра Джейк Пол през ноември, но предаването беше съпроводено от сериозни технически проблеми. Мачовете от NFL преминаха по-гладко, но според Мълбъри за Netflix ще бъде важно да изпълнява поръчките занапред.

Изминалото тримесечие е и последното, за което Netflix съобщава, че ще отчете ръст на абонатите. През годините тази статистика е била обект на сериозен анализ, но сега компанията смята, че омаловажава други показатели като удовлетвореност на клиентите и цялостно представяне.

Междувременно, Мълбъри не е притеснен. Според него други видове оценки на продажбите могат да се използват за получаване на същата информация.