Netflix задържа стрийминг короната с продължаващ ръст на абонати и приходи
Компанията очаква по-бавно добавяне на потребители през настоящото тримесечие, като същевременно повишава прогнозата за приходите за годината
Стрийминг платформата Netflix съобщи, че е добавила 8,05 милиона абонати през второто тримесечие на 2024 г., в сравнение с 5,89 милиона през същия период на предходната година. Компанията приключва периода април-юни с 277,65 милиона клиенти в световен мащаб.
Очаква се обаче добавянето на нови клиенти да бъде по-малко през текущото тримесечие в сравнение със същия период на миналата година, когато компанията започна сериозно да ограничава споделянето на пароли.
Приходите на платформата за второто тримесечие са нараснали с почти 17% на годишна база до 9,56 милиарда долара, надминавайки прогнозите на компанията. Netflix повиши долния край на прогнозата си за ръст на приходите за 2024 г. до 14% спрямо предишната от 13%.
Нетната печалба на компанията е нараснала с 44% до 2,15 милиарда долара през тримесечието, надхвърляйки прогнозата на компанията за 2,06 милиарда долара. Платформата очаква оперативни маржове от 26% тази година спрямо предишната оценка от 25%.
Силното представяне е знак, че усилията на Netflix да промени ценообразуването на своите планове, да ограничи споделянето на пароли и да разшири рекламното ниво на своята услуга, дават плодове, отбелязва The Wall Street Journal.
Netflix продължава да има водеща позиция в сегмента, докато други компании като Disney и Warner Bros. Discovery се опитват да балансират спада в приходите и гледаемостта в традиционния си телевизионен бизнес, като същевременно инвестират повече в своите стрийминг платформи. По-малките компании, включително Paramount Global, която по-рано този месец се съгласи на сливане със Skydance Media на Дейвид Елисън, разбират, че не могат да си позволят да се справят сами, посочва WSJ.
За ръста на зрителската аудитория на Netflix през второто тримесечие са помогнали продукции като третия сезон на хитовия сериал Bridgerton, драмата Baby Reindeer и комедийният филм Hit Man. Netflix предава повече събития на живо, включително спортни, за да привлече рекламодатели и казва, че шоуто The Roast of Tom Brady е привлякло най-голямата публика на живо досега.
Компанията отчете свободен паричен поток от 1,21 милиарда долара, спад от 1,34 милиарда долара година по-рано, когато двойните стачки на холивудски актьор и писатели спряха продукции в цялата индустрия. Данните за свободния паричен поток на Netflix през второто тримесечие са под очакванията на Уолстрийт.
Тед Сарандос, съизпълнителен директор, казва, че компанията ще увеличи разходите си за съдържание с увеличаване на приходите, макар и с по-бавни темпове.
В четвъртък Netflix заяви, че ще започне постепенно да премахва най-евтиния си основен план за 11,99 долара на месец без реклами в САЩ и Франция. Компанията предприе подобни ходове в Канада и Обединеното кралство по-рано тази година.
Година и половина след като Netflix започна да продава своето ниво на услуга, поддържана от реклами, за $6,99 на месец, ръководителите казват, че все още работят за стимулиране на рекламния си бизнес.
Около 45% от всички регистрации в страните, в които абонаментът с реклами е наличен, идват от този план, казват още от компанията.
През май планът, поддържан от реклами, е имал 40 милиона глобални активни месечни потребители, спрямо пет милиона преди година.
Средният приход на потребител от клиентите с абонамент, включващ реклами обаче, е по-нисък от този на клиенти, които потребяват съдържание без реклами, коментира другият съизпълнителeн директор - Грег Питърс.
Бъдещи творчески планове
За да задържи клиентите ангажирани, Netflix тества редизайн на началната си страница, която ще включва по-видима информация за продукциите, рейтинги, както и по-завладяващи трейлъри. Тези промени ще помогнат на платформата да показва по-добре все по-широкообхватния си микс от съдържание, включително игри и събития на живо.
Платформата също така увеличава броя на игрите, базирани на нейните собствени предавания и филми, и планира да пуска по една нова игра на месец, започвайки от юли със заглавия като Emily in Paris и Selling Sunset. Компанията планира да насрочи първата си мултиплейър игра, базирана на популярното заглавие Squid Game до старта на втория сезон на поредицата.