По-евтиният абонаментен план на Netflix, поддържан от реклами, е събрал 40 милиона активни потребители месечно в световен мащаб, съобщи компанията в сряда. Това е почти двойно повече от 23-те милиона, които гигантът в стрийминга обяви през януари.

Компанията също така разкри, че ще пусне своя собствена рекламна платформа и вече няма да си партнира с Microsoft за тази технология. Технологичният гигант ще остане програмен рекламен партньор, но към него ще се присъединят и други компании за рекламни технологии, включително The Trade Desk, Google Display & Video 360 и Magnite.

Netflix ще започне да тества своята рекламна технологична платформа в Канада по-късно тази година и планира да я пусне в САЩ до края на второто тримесечие на следващата година. Компанията има за цел да пусне платформата в действие навсякъде до края на 2025 г.

Съобщенията бяха направени в сряда заедно с презентацията Upfront на Netflix, предназначена да привлече рекламодатели. Стрийминг гигантът за втори път се присъедини към колегите си в медийната индустрия, за да направи годишна презентация за привличане на реклами за своята платформа.

По-рано в сряда компанията съобщи, че е постигнала споразумение за излъчване на два мача от Националната футболна лига на САЩ (NFL) на Коледа тази година и поне един мач на същия ден през 2025 г. и 2026 г.

„Netflix има възможност да организира един или два мача през следващите години, като 2024 г. ще бъде тестова“, коментира съизпълнителният директор Тед Сарандос пред CNBC.

Това е първият реален опит на Netflix за предаването на спортни събития на живо след години на съпротива. Спортът, особено NFL, се оказа факторът, който поддържа традиционната телевизия, а впоследствие - и стимул за развитие на стрийминг услугите. Условията на сделката с NFL не бяха оповестени, но запознати с преговорите източници твърдят, че Netflix ще плати около 75 млн. долара на мач.

Стрийминг платформата планира да наеме свои собствени коментатори за мачовете и да си партнира със съществуващи продуцентски компании. Сарандос разкри, че смята, че NFL е подходяща, тъй като съвпада със стратегията на компанията за пряко предаване на събития.

Рекламен пазар за стрийминг

Netflix за първи път представи абонаментния си план, поддържан от реклами, през ноември 2022 г. като част от по-широки усилия за увеличаване на приходите на фона на забавящия се ръст на абонатите. Тази стратегия включваше и миналогодишните ограничения за споделяне на пароли.

Оттогава насам Netflix се движи с главоломна скорост, увеличавайки клиентската си база за абонаментните планове, поддържани от реклами. Като част от тези усилия платформата закри най-евтиния си план без реклами в САЩ и Великобритания. В резултат на това, в сряда тя акцентира, че 40% от всички регистрации в страните, в които има налично абонаментно ниво с реклами, са именно за него. Сега Netflix има общо 270 милиона абонати в по целия свят.

За сравнение, водещата услуга на Disney - Disney+, има 117,6 млн. абонати в глобален мащаб, а стрийминг звеното на Warner Bros. Discovery, ръководено от Max - 99,6 млн. И двете компании наскоро обявиха, че ще предлагат нов пакет за стрийминг, за да предотвратят отлива на абонати и да превърнат бизнеса си на това поле в печеливш.

Междувременно други новопоявили се конкуренти започват да трупат абонати, но все още изостават значително от лидера на пазара. Към последното тримесечие Peacock на Comcast има 34 млн. клиенти, а Paramount Global - 71 млн.

Месечните данни за активните потребители на Netflix идват само месец, след като компанията съобщи на инвеститорите, че вече няма да предоставя актуализации за броя на абонатите на тримесечна база. Тогава тя заяви, че генерира значителна печалба и свободен паричен поток и че броят на абонатите не е единственият фактор за нейния растеж. Според платформата този показател е загубил значението си, след като е започнала да предлага множество ценови точки за абонамент.

А докато този тип услуги продължават да се разрастват, аудиторията на линейната телевизия продължава да намалява, което принуждава традиционните медийни компании да се стремят да се наложат в сферата на стрийминга.

Disney драстично ограничава разходите си за традиционна телевизия

Пример за това е Walt Disney, която обяви, че е намалила драстично инвестициите си в програмиране за традиционните телевизионни мрежи като част от стратегията си за увеличаване на аудиторията и печалбата в ерата на стрийминга.

В сряда главният изпълнителен директор Боб Айгър заяви, че е анализирал експанзивно традиционните медии при завръщането си на поста през ноември 2022 г. и е стигнал до заключението, че традиционните канали все още служат като важен маркетингов инструмент и помагат за достигане до по-възрастните зрители, които не гледат сериали в стрийминг платформите. Въпреки това, по време на конференцията MoffettNathanson's 2024 Media, Internet and Communications Conference в Ню Йорк, той посочва, че компанията е намалила „доста драстично инвестициите си в съдържание, насочено конкретно към тези традиционни мрежи“.

„Чувстваме се комфортно в момента, защото използваме тези мрежи ефикасно и ефективно“, споделя Айгър. „Тази стратегия позволява на Disney да оптимизира разходите си за различните платформи“.

Иначе Айгър добавя, че очаква продължаване на растежа на бизнеса с тематични паркове на Disney, но може би не със същите темпове, както през последните години.

„От доста време насам имаме двуцифрен ръст на приходите в този бизнес и това е изключително“, посочва той. „Но сме реалисти - постигането на двуцифрен ръст на приходите в бъдеще не е непременно толкова лесно постижимо.“

Акциите на Disney паднаха с 2,5% и затвориха на 102,77 долара на Нюйоркската фондова борса в сряда.