Netflix предрече смъртта на телевизията. Когато стриймърът пусна наведнъж всичките 10 епизода на първия си високопрофилен сериал House of Cards, той завинаги промени традиционните навици за гледане. Малко повече от десетилетие по-късно платформата решава да преработи телевизията по свой образ и подобие.

През уикенда, когато абонатите са търсили в приложението, вероятно са попаднали на добре разположена плочка с непознат червено-бял етикет. Червената половина на етикета гласеше "На живо", а бялата - "Днес" - и щракването върху нея разкриваше кога ще започне предаването. Netflix и преди се е занимавала с програмиране на живо, но никога толкова явно. Само за един уикенд компанията излъчи комедиен спектакъл на Кат Уилямс, токшоу на живо с Джон Мълейни и най-важното от гледна точка на културата – осмиване на бившия американски футболист Том Брейди на живо.

Това беше не само най-сложното интегриране на възможностите за излъчване на живо досега, но и интелигентен начин да се използва комедията като тестова площадка за спорт на живо в Netflix, коментира Fast Company.

Това е последният знак за желанието на компанията да играе в пясъчника за програмиране на живо със спортни звезди. Платформата дълго време се съпротивляваше на тази сфера, като главният изпълнителен директор Тед Сарандос заяви още през 2022 г., че не вижда "път към печалба" за "отдаване под наем на спортни събития от висшата лига".

Въпреки това, тъй като Amazon Prime Video, Max и Apple TV+ сключиха сделки с NFL, NHL и MLB, позицията на стриймъра изглеждаше по-вероятно да се смекчи. А пускането от компанията в края на 2022 г. на план, поддържан от реклами, беше широко разглеждано като предвестник на спортно програмиране.

Оттогава насам компанията е разширила мащабно както спортните си поредици, така и предаванията на живо. Платформата също така запозна зрителите със спортните си програми по-рано тази година с поредицата Nascar: Full Speed и обяви предстоящо шоу, базирано на NFL, наречено Receiver, което следва миналогодишния хит Quarterback.

Най-смелите навлизания на Netflix в спортните предавания на живо обаче тепърва предстоят. През юли стриймърът за първи път ще излъчи боксово събитие на живо – противоречивият мач между Майк Тайсън и Джейк Пол, а от следващата година Netflix ще стане ексклузивен дом на предаването Monday Night Raw на WWE. Стартирането на седмичните епизоди на кеч през януари догодина дава на компанията по-малко от осем месеца, за да изчисти слабостите в своя формат на живо.

Дългоочакваният спектакъл на Крис Рок през март 2023 г. премина без проблеми, но излъчваният на живо епизод на риалити сериала Love is Blind през следващия месец започна с позорно 75-минутно закъснение. Очевидно е, че стартирането навреме е от решаващо значение за концепцията за телевизионна емисия, отбелязва Fast Company. По-скорошните събития, включително наградите на Гилдията на актьорите през февруари, обаче преминаха гладко. (Компанията за първи път организира голямa церемония за награди, след като преди това излъчи събитието на SAG в канала си в YouTube през 2023 г.)

Но дори и след толкова много работа, фактът, че Netflix успешно проведе три предавания на живо през изминалия уикенд - и то три различни вида шоута - е впечатляващ.

John Mulaney Presents: Everybody’s in LA e един успешен пример. Излъчвано в продължение на шест вечери по време на фестивала Netflix is a Joke, вариететното шоу включва популярния комик, който разговаря със звезди от комедийния фестивал - някои от които по случайност имат проекти за компанията, които да промотират. Шоуто включва и рисковия елемент, при който Мълейни и гостите му приемат телефонни обаждания на живо, а единственият проблем, който се очертава от тях, е, че някои може да се сторят скучни.

Новата комедийна програма на Кат Уилямс, Woke Fokes също мина безаварийно. Неговият сет включваше актуален нов материал, който обикновено може да се чуе в подкасти, а не в специални стенд-ъп предавания - които обичайно излизат месеци след като са записани.

Скъпоценният камък в програмата на Netflix на живо през уикенда обаче беше The Roast of Tom Brady, което се обявяваше за "най-голямото осмиване на всички времена" в чест на награждавания куотърбек.

Подиграването на Брейди се оказа точно този вид културно събитие, което предизвиква разговори и към което Netflix се стреми, посочва Fast Company. То включваше много моменти на живо, които държаха мениджърите на социалните медии нащрек, като например тълпата, която гласно се обърна срещу изявата Ким Кардашиян.

Да накараш абонатите да се чувстват, участват в събитие без сценарии по този начин е преврат и точно това иска Netflix, докато се подготвя да навлезе в спортната си ера на живо с WWE.

Макар че компанията може и да не се заеме с NBA, когато правата за излъчване на мачове ще бъдат предложени за преговори след няколко месеца, Netflix явно тества границите на това, което може да прави със спорта. Въз основа на масовата реакция на социалните медии за осмиването на Брейди, очаквайте не само повече спортни и комедийни събития на живо от Netflix в бъдеще, но и повече възможности за пресъздаване на сближаването на двете фен групи.