Акциите на Netflix скочиха с близо 10% в pървите часове на търговската сесия в САЩ, след като стрийминг гигантът отчете печалби и приходи за третото тримесечие, които надминаха очакванията.

Netflix отчете печалба на акция от $5,40 за тримесечния период, приключващ на 30 септември, надхвърляйки консенсусната оценка на LSEG за $5,12. Приходите също надминаха очакванията, достигайки 9,83 милиарда долара – спрямо 9,77 милиарда долара, очаквани от анализаторите.

Най-важното е, че Netflix отбелязва инерция в нивото си на абонати за поддържания от реклами план, което скача с 35% спрямо предходното тримесечие. Въпреки че Netflix не очаква рекламите да се превърнат в основен двигател на растежа до 2026 г., компанията казва, че планът с реклами представлява над 50% от регистрациите през третото тримесечие в страните, в които е достъпно.

Netflix даде оптимистична прогноза и за декемврийското тримесечие, заявявайки, че очаква приходите за четвъртото тримесечие да нараснат с 14,7% до $10 128. Прогнозите за приходи между 43-44 милиарда долара за 2025 г. биха довели до ръст от 11%-13% спрямо очакваните приходи от 38,9 милиарда долара за 2024 г.

Ричард Броутън, изпълнителен директор на Ampere Analysis, казва пред CNBC, че платформата се е възползвала от продължаващите инвестиции в съдържание, въпреки мрачната среда за по-широкия медиен пейзаж.

Анализатори от Citi казват, че перспективите на компанията за четвъртото тримесечие „надхвърлят прогнозите на Уолстрийт“, докато прогнозата за 2025 г. „е относително в съответствие с консенсусните оценки“.

„Като цяло, бихме очаквали акциите да се търгуват по-високо“ в петък на фона на печалбите, отбелязват анализаторите на Citi, цитирани от CNBC.