Акциите на Netflix са във възход, но компанията трябва да гарантира, че абонатите продължават да гледат
Общата ангажираност на платформата е нараснала до 94 милиарда часа от януари до юни, което е едва 1% ръст от 93,5 милиарда часа за същия период на миналата година
Акциите на Netflix са се повишили със страхотните 50% от началото на годината.
Следващото голямо предизвикателство пред стрийминг гиганта обаче е поддържането на високи - и постоянни - нива на гледане.
Netflix наскоро публикува последното издание на двугодишния си доклад за гледаемостта, който показва, че абонатите са гледали над 94 милиарда часа съдържание в платформата от януари до юни.
Той идва след данни, че стрийминг платформата е добавила над 39 милиона абонати през 12-месечния период, приключващ през юни.
По-голямата част от ръста на абонатите произтича от продължаващото блокиране на споделянето на пароли, заедно с въвеждането на по-евтини планове на някои пазари, поддържани от реклами. От компанията обаче казват, че ангажираността или количеството часове за гледане, прекарани в платформата Netflix, е по-важен показател от действителния брой абонати, особено когато повече конкуренти навлизат в пространството.
Проблемът? Когато се анализират обобщените отчети, ангажираността на платформата на годишна база е почти непроменена, посочва Yahoo Finance и допълва, че ако тази тенденция продължи, може да има трайни последици за бъдещето на стрийминг платформите.
„Тази липса на растеж може да е тревожна за Netflix поради редица причини“, коментира анализаторът на MoffettNathanson Робърт Фишман. „Като начало, ако липсата на ръст на ангажираност се дължи на липса на реален ръст на потребителите, това означава, че ръстът на абонатите, който виждаме, е просто подобрена монетизация на съществуваща база“, добавя той, цитиран от Yahoo Finance.
Според данните общата ангажираност на платформата е нараснала до 94 милиарда часа от януари до юни, което представлява едва 1% увеличение от 93,5 милиарда часа, гледани през същия период на миналата година. Това се случва въпреки ръста на абонатите от над 39 милиона през последната година.
Междувременно средните дневни часове на гледане от абонат спадат с 13% на годишна база до 1,9 часа от началото на 2024 г. – спрямо 2,1 часа през предходния период.
Говорител на Netflix казва пред Yahoo Finance, че ангажираността е стабилна, въпреки неотдавнашните насрещни ветрове, свързани с натиска срещу споделящите пароли. Компанията също така посочва продължаващото си господство в общото гледане на телевизия, както показва доклад на Nielsen Gauge.
Все пак, тази липса на значителен растеж може да означава недостатъчна ценова мощ, което е способността на компанията да повишава цените за стрийминг, без да намалява търсенето, посочва Фишман. Някои анализатори предполагат, че Netflix може да подготвя нов кръг от повишения на цените по-късно тази година.
Силата на ценообразуването стана особено важна за стрийминг компаниите, тъй като потребителите стават по-придирчиви. Средно американците се абонират за четири стрийминг услуги и харчат около 61 долара на месец, според последния доклад на Deloitte Digital Media Trends. Това означава по-малко възможности за задържане на лоялни абонати с течение на времето.
Освен това броят на абонатите, анулиращи своите планове за стрийминг, се повишава за август в сравнение с периода отпреди година, според най-новите данни от платформата за потребителски измервания Antenna.
Във всички платформи за стрийминг нивата на оттегляне през август възлизат на 5,2% - спрямо 4,7% през същия месец на миналата година, тъй като повече платформи прилагат блокиране на споделянето на пароли и повишават цените.
Netflix отбелязва увеличение на отлива до 2%, спрямо 1,8% през август 2023 г., но и спад от нивото на оттегляне от 2,8% през юли, след като компанията започна постепенно премахване на основния си план.
Компанията все още има най-ниската степен на оттегляне сред всички основни стрийминг играчи. „Вероятно обаче предстои по-голям таван на цените от този, който имахше преди 12 или 18 месеца“, казва анализаторът на CFRA Кен Леон пред Yahoo Finance.
„Основният“ план на Netflix за потребителите в САЩ беше 11,99 долара на месец. Платформата го премахва, изтъквайки успеха на своята опция с реклами, която се предлага на цена от $6,99 на месец. За изживявания без реклами Netflix предлага планове, които започват от $15,49 на месец.
Ако нивата на ангажираност не могат да бъдат поддържани, тази липса на растеж може да се прехвърли в нововъзникващия рекламен бизнес на платформата и да намали общите приходи.
„Нивата на ангажираност имат пряко въздействие върху приходите, генерирани от нарастващото рекламно ниво на Netflix“, казва Фишман. „Застоят в ръста на ангажираността сега може да означава и застой в растежа на рекламните инвентари (на абонат).“
Анализаторите на Уолстрийт очакват Netflix да осигури близо 15% ръст на приходите, когато отчете финансовите си резултати за третото тримесечие на 17 октомври. Очаква се печалбите да скочат с около 40% за годината, според последните оценки на Bloomberg.
За цялата година печалбите на Netflix се очаква да нараснат с около 60% до $19,08 на акция, докато приходите от $38,73 милиарда да отбележат увеличение от около 15% на годишна база.
„Ако Netflix постигне ръст от 8% до 10%, а не 15%, това е проблем и акциите ще паднат“, казва Леон от CFRA пред Yahoo Finance. „Това е законът на големите числа“, добавя той. „Способността на Netflix просто да покаже наистина силни приходи наистина има значение.“