Philips публикува солидни загуби, повеждайки европейските акции надолу
Холандската компания за здравни технологии обяви, че за следващата година очаква 1%-3% ръст на сравнимите продажби, включително среден до висок едноцифрен спад в Китай
&format=webp)
Philips отчете промяна в нетната загуба за четвъртото тримесечие поради данъчни разходи и заяви, че сравнимите продажби са нараснали въпреки двуцифрения спад в Китай, дължащ се на потиснатите потребителски настроения.
Холандската компания за здравни технологии обяви, че за следващата година очаква 1%-3% ръст на сравнимите продажби, включително среден до висок едноцифрен спад в Китай.
Тя допълни, че управителният съвет очаква ръстът на сравнимите продажби да бъде забавен през тази година, като през първото тримесечие спадът ще бъде със средна и едноцифрена стойност, главно поради по-ниското търсене в Китай и постепенното изплащане на лицензионни такси, като съответно коригираният марж на Ebita ще бъде по-нисък.
Сравнимите продажби за 2024 г. нарастват с 1% в сравнение с прогнозата на компанията за ръст между 0,5% и 1,5%.
Нетната загуба за четвъртото тримесечие е 334 млн. евро (348,9 млн. долара) в сравнение с печалба от 39 млн. евро за сравнимия период година по-рано и консенсусна печалба от 302 млн. евро, съставена от компанията.
Акциите на Philips се сринаха с около 11% непосредствено след обявяването на резултатите..
Загубата отразява основно данъчни разходи в размер на 449 млн. евро спрямо кредит в размер на 132 млн. евро.
Коригираната печалба преди лихви, данъци и амортизация - един от предпочитаните показатели на компанията - възлиза на 679 млн. евро в сравнение с 653 млн. евро и консенсус от 683 млн. евро, а коригираният марж на Ebita е 13,5%.
За следващата година компанията очаква коригираният марж на Ebita да се увеличи с между 30 и 80 базисни пункта до диапазон от 11,8% и 12,3%.
Продажбите за тримесечието са се понижили до 5,04 млрд. евро в сравнение с 5,06 млрд. евро, като общата сума за цялата година достига 18,02 млрд. евро в сравнение с 18,17 млрд. евро.
„Гледайки напред, ние оставаме уверени в нашия дългосрочен план и ще продължим да работим в тясно сътрудничество с клиентите, като надграждаме нашия силен иновационен конвейер и се фокусираме върху отличното изпълнение, за да постигнем печеливш растеж“, заяви главният изпълнителен директор Рой Якобс, цитиран от Тhe Wall Street Journal.
Компанията увеличи целта си за икономии за периода 2023-25 г. от 2 млрд. евро на 2,2 млрд. евро, тъй като се възползва от ефективността на разходите и по-нататъшното опростяване на оперативния си модел, като 800 млн. евро се очаква да бъдат постигнати през тази година.
Управителният съвет запази размера на изплащаните дивиденти на 85 европейски цента на акция.
Регионалният индекс Stoxx 600 се понижи с 0,6% към обяд, отдалечавайки се от най-високата си стойност при затварянето във вторник. Анализатори от Citi заявиха, че пазарът ще се фокусира и върху „неубедителните“ насоки на компанията за 2025 г.