Philips обяви, че търсенето в Китай е намаляло значително през последните месеци, което принуди холандския производител да намали прогнозата си за продажбите за годината и доведе до спад на акциите му с над 16%.

Компанията заяви, че е била засегната от влошаването на потребителското доверие в Китай и от продължаващата държавна антикорупционна кампания, която е намалила поръчките на медицинско оборудване от болниците в страната.

„Този комбиниран ефект показа силен спад в Китай и по-нататъшно влошаване в сравнение с това, което очаквахме през юли“, казва пред Reuters главният изпълнителен директор Рой Якобс.

„Потребителският пазар е наистина потиснат и очакваме това да продължи в близко бъдеще“, добавя той.

Philips е последната от поредицата световни компании, които предупреждават за състоянието на китайската икономика, която продължава да се задъхва въпреки усилията на Пекин да промени ситуацията. Якобс заявява, че поръчките в Китай са отбелязали „много съществен“ спад през третото тримесечие, без да посочва точен брой.

Като цяло съпоставимите поръчки са намалели с 2% спрямо предходната година, тъй като растежът в останалата част на света отчасти компенсира проблемите в Китай.

Сега Philips очаква продажбите да нараснат само с 0,5% до 1,5% през 2024 г., което е по-малко от предишната прогноза от 3% до 5%, която според него все още ще бъде изпълнена в други региони.

Акциите на Philips, която продава продукти, вариращи от четки за зъби до системи за медицински изображения, се понижиха с 16% към 12:00 българско време и отбелязаха най-голямата си еднодневна загуба от 26 години насам.

Акциите са поскъпнали с близо 50% през тази година, тъй като компанията се възстановява след масовото изтегляне на апарати за сънна апнея.

Компанията твърди, че получава почти една трета от продажбите си от „географски райони на растеж“, включително Китай, но не е посочила конкретен брой досега.

Забавянето през третото тримесечие е най-видимо в сегмента на личните здравни услуги, където продажбите на Philips спадат с 5% поради проблемите в Китай.

В подразделението, което продава медицински изделия на болници, продажбите са намалели с 1%, при „солиден ръст“ извън Китай, съобщава от компанията, цитирана от Reuters.

Като цяло съпоставимите продажби не са се променили и възлизат на 4,4 млрд. евро, като не са достигнали средния ръст от 2,1%, който анализаторите прогнозираха.

Коригираната печалба преди лихви, данъци и амортизация (EBITA) е точно в съответствие с очакванията и възлиза на 516 млн. евро, което е с 13% повече на годишна база, тъй като по-ниските разходи довеждат до ръст на маржа на печалбата до 11,8%.

Philips очаква маржът на основната печалба за цялата година да достигне около 11,5%, което е горната граница на предишната прогноза.