През третото тримесечие Apple отново влезе в редиците на петте най-големи производители на смартфони в Китай, подпомогната от пускането на iPhone 16.

По данни на Международната корпорация за данни (IDC) през третото тримесечие Apple е заемала втора позиция по пазарен дял.

През периода технологичният гигант заема 15,6% от китайския пазар, което е спад спрямо 16,1% за третото тримесечие на миналата година.

Huawei изостава от Apple на трето място с 15,3% пазарен дял, сочат данните на IDC. Въпреки това доставките на смартфони на компанията в Китай са нараснали с 42% на годишна база, тъй като тя продължава да се възражда на най-големия пазар в света.

Apple и Huawei се намират в ожесточена битка, откакто китайският технологичен гигант пусна на пазара новия си смартфон Mate 60 миналата година, който съдържа изненадващо усъвършенстван чип.

През последните няколко години Huawei е засегната от санкциите на САЩ, които ограничиха достъпа ѝ до усъвършенствани полупроводници и софтуер. Мерките осакатиха бизнеса ѝ със смартфони.

Mate 60 доведе до съживяване на Huawei на родния й пазар и оттогава компанията пусна редица нови устройства, включително т.нар. трикомпонентен телефон - Mate XT.

Възраждането на Huawei оказва силен натиск върху Apple в Китай. През второто тримесечие Apple беше изместена от челната петица в страната.

„Huawei осъществи впечатляващо завръщане, записвайки четири последователни тримесечия на поне двуцифрен растеж. Очаква се пускането на първия в света трислоен телефон да стимулира допълнително развитието на пазара на сгъваеми устройства“, пише в доклада на IDC.

Американският гигант се надява, че серията iPhone 16 ще му помогне да се завърне в Китай, като компанията обещава много нови софтуерни функции с изкуствен интелект, наречени Apple Intelligence. Тези иновации ще бъдат пуснати в САЩ тази есен, но няма ясен график кога ще се появят в Китай, главно поради по-сложните регулации в страната.

При липсата на Apple Intelligence китайските конкуренти, включително Oppo, Huawei и Honor, изтъкват свои собствени AI функции.

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук посети Китай тази седмица, като се срещна с висши държавни служители и ръководители на технологични компании в страната. Според CNBC това може да е опит да се подсилят партньорствата с китайски компании, за да се пусне Apple Intelligence.

Местният съперник Vivo стои на първо място с 18,6% от китайския пазарен дял през третото тримесечие и годишен ръст на доставките от 21,5%, посочва IDC. Xiaomi и Honor са съответно на четвърто и пето място.

Отделни данни, публикувани в петък от Canalys, показват, че доставките на Apple в Китай през третото тримесечие са намалели с 6% на годишна база. Canalys твърди, че Apple е на пето място по пазарен дял в Китай. Междувременно компанията за данни поставя Huawei на второ място с 24% ръст на годишна база през третото тримесечие.