Ако преди години попиташ едно дете какво иска да стане, когато порасне, вероятно отговорът щеше да бъде „лекар“, „пожарникар“ или дори „астронавт“.

Идеята на децата Алфа за кариерно развитие обаче стои по малко по-различен начин - те мечтаят да бъдат създатели на съдържание.

Според проучване на социалната платформа Whop сред 910 американски деца на възраст между 12 и 15 години, близо една трета искат да бъдат YouTube звезди, а един на всеки петима - TikTok инфлуенсър. Но целите им не спират дотук, защото почти 20% се виждат като разработчици на мобилни приложения или видео игри, пише Fast Company.

Макар че днешните деца прекарват часове наред пред екрана и развиват нови умения онлайн, много от тях смятат, че училището всъщност не ги подготвя за дигиталните кариери на мечтите им. Повече от половината представители на поколението Алфа твърдят, че образованието не им дава нужните знания за изграждане на личен бранд и онлайн присъствие - а това са ключови умения за успех в интернет пространството.

„Всеки иска да бъде създател на съдържание, особено децата, които са израснали в дигиталната ера“, казва Камерън Зуб, съосновател на Whop. „Ако си на 15 и имаш лаптоп, има хиляди начини да изкарваш пари онлайн.“

Забравете традиционните детски „стартъпи“ като продаване на лимонада или сладки. Gen Alpha вижда истински финансов потенциал в стриймването на видео игри, платените ревюта на продукти, продажбата на стоки онлайн и дори участията в eSports турнири.

Предприемачеството също набира скорост сред най-малките - повече от 1 на 6 деца, представители на Алфа, искат да създадат собствен бизнес, а някои вече изкарват стотици долари годишно, въпреки че все още са твърде малки, за да започнат традиционна работа.

Компаниите вече обръщат внимание на тенденцията - почти 25% от децата споделят, че те или техни приятели вече са получавали предложения за спонсорство. А когато повечето YouTube инфлуенсъри искат между $5000 и $10 000 за партньорство, това не са просто „джобни пари“, а много по-сериозен бизнес.