По-голямата част от френското население обмисля да бойкотира американски марки, за да се противопостави на новата администрация в Белия дом, която от встъпването си в длъжност не спира със словесните критики към Европа, пише Politico.

Според проучване на социологическата компания Ifop за уебсайта nyc.fr, 57% от французите заявяват, че са готови да бойкотират американски стоки или услуги през следващите месеци, тъй като положителното обществено възприятие за САЩ спада до най-ниското ниво във Франция за последните 40 години.

62% от анкетираните заявяват, че подкрепят идеята за бойкот.

Тъй като трансатлантическите отношения продължават да се влошават след встъпването в длъжност на Тръмп, апетитът на французите за икономически патриотизъм само нараства, допълва Politico.

Подкрепата за френските компании и наказването на американските магнати, които са с убеждения про-Тръмп, са основните причини за бойкот, показва проучването.

Почти една трета от анкетираните (32%) заявяват, че вече бойкотират американски марки, особено Coca-Cola и McDonald's.

Но скоро към този клуб може да се присъединят още потребители: 26% от французите казват, че „със сигурност“ ще бойкотират американски стоки през следващите месеци, а 31% „вероятно“ ще направят това.

Основната цел на бойкота ще бъде компанията Tesla на Илон Мъск и платформата му X, Jeep (който е собственост на мултинационалната компания Stellantis), както и бельото на Victoria's Secret.

Въпреки че Франция е третият по големина европейски търговски партньор на САЩ, отношенията между двете страни са изправени пред сътресения, след като Вашингтон започна нова търговска война.

В последната ескалация на продължаващия търговски спор Тръмп се насочи конкретно към Франция, като заплаши с 200% мита за шампанско, вино и спиртни напитки, идващи от местни производители, както и от останалите страни от ЕС.