Италианският орган за защита на конкуренцията наложи на различни агенции за туроператорска дейност глоби в общ размер на 20 милиона евро.

Причината са практики, довели почти до невъзможност за обикновените посетители да си купят самостоятелни пропуски за посещение на Колизеума в Рим.

Разследването започва през юли 2023 г. след широко разпространени оплаквания в трудности да се купят билети на официални цени онлайн, пише Euronews.

Антитръстовият орган на страната ACGM, заяви, че това е довело до „значителна и продължителна липса на билети на стандартни цени“ за най-популярната туристическа атракция в Италия.

Туристите са били принудени да купуват билети на по-високи цени с допълнителни услуги като екскурзоводско обслужване на групи или възможност да се пропусне чакането на дългата опашка за вход в обекта.

Директорът на Колизеума отказа да коментира глобите, но поясни, че през 2023 г. това е бил най-посещаваният културно-исторически паметник в Италия с над 12,3 милиона посетители.

Организацията The Cooperative Culture Society, която управлява продажбата на билети за Колизеума от 1997 г. до 2024 г., получава най-голямата част от глобата - 7 млн. евро. Санкцията е за това, че не е било предотвратено автоматизираното трупане на билети и са запазвани такива на по-висока цена, включващи услуги като екскурзовод.

Шест туроператора в Италия, Германия, Нидерландия и Ирландия, също бяха глобени за използване на ботове и други автоматизирани системи за изкупуване на големи количества билети, което ги прави недостъпни за отделни туристи.

В Археологическия парк на Колизеума, който се управлява от министерството на културата на Италия, цената за достъп е 18 евро за възрастни. Посетителите имат право да прекарат 20 минути на етажа с панорама към основната римска арена, допълва Euronews.