Бернар Арно обяви нов дизайнер за мъжката модна линия на Dior
LVMH поверява луксозната марка в ръцете на ексцентричния Джонатан Андерсън от Loewe
&format=webp)
Джонатан Андерсън ще създаде юнската колекция за мъжката модна линия на Dior.
Новината съобщи главният изпълнителен директор на френския конгломерат LVMH Бернар Арно в четвъртък по време на годишната среща на групата с акционерите.
40-годишният Андерсън, чието напускане от по-малката марка Loewe на LVMH беше обявено на 17 март, е представител на новото поколение дизайнери, които поемат някои от най-големите марки в света в условията на мащабна промяна в индустрията, отбелязва CNN.
Луксозният сектор се бори с най-бавния си ръст от години, предвид затрудненото потребление в Китай след пандемията, нарастващите потребителски разходи, които възпират клиентите по света да харчат, а сега и заплахата от митата на Доналд Тръмп.
CNN допълва, че именно Андерсън се приписва заслугата за повишаване популярността на Loewe по време на работата му в испанската марка, където спечели модните критици с оригиналните си дизайни. Сред хитовете на марката са моделът дънки на дизайнера за 800 евро и компактната чанта „Пъзел“ за около 3 000 евро.
Ирландецът е носител на редица награди, включително за британски дизайнер на годината през 2023 и 2024 г. за работата си в Loewe, както и за едноименната си марка JW Anderson.
Той успява да изгради лоялна фенска база, привличайки еклектична смесица от международни артисти в ежегодния конкурс за наградата на Loewe и е известен с това, че привлича дори Даниел Крейг за ексцентрична фотосесия с дебели пуловери и торбести панталони за кампания на Loewe.
На 24 март LVMH назначи дизайнерите на Proenza Schouler Джак Макколоу и Лазаро Ернандес за заместници на Андерсън в Loewe, допълва CNN.