Най-големият конгломерат за луксозни стоки LVMH отчете приходи от 20,3 млрд. евро (23 млрд. долара) през първото тримесечие на 2025 г., което е с 3% по-малко на годишна база.

Данните се разминават с прогнозната оценка на Visible Alpha за ръст от 2%.

Както и през миналите тримесечия, подразделението за вино и спиртни напитки с марките Moët & Chandon и Veuve Clicquot води до спад с 9% на годишна база. Продажбите на модни и кожени изделия спадат с 5%.

В същото време часовниците и бижутата, които включват марките TAG Heuer и Bulgari, са единственият сегмент, който не бележи органичен спад и остава без промяна за първото тримесечие, отбелязва Fortune.

Акциите на LVMH спаднаха с 8% във вторник сутринта, след актуализирания доклад за тримесечието, публикуван малко след затварянето на пазара в понеделник, допълва CNBC. Акциите на луксозната група са спаднали със 17% от началото на 2025 г., а нетното състояние на главния изпълнителен директор Бернар Арно е намаляло с 15 млрд. долара за същия период.

Резултатите понижиха по-широкия сектор в ранните сделки. Акциите на Kering се понижиха с 2,5%, Burberry спадна с 4,2%, докато Richemont се търгуваше с 2,26% по-ниско.

Анализатори от Citi заявиха в бележка от понеделник вечерта, че „няма много поводи за радост в луксозната верига“, като продажбите „като цяло са под най-консервативните очаквания на купувачите“. Според тях е трудно да се предвиди последователно подобрение на приходите през второто и третото тримесечие както за LVMH, така и за луксозния сектор, докато икономическата несигурност в САЩ и света остава повишена.

Междувременно анализатори от Jefferies намалиха целевата цена на акциите на компанията от 670 евро на 510 евро (578,62 долара).

По време на отчета LVMH заяви, че въпреки свързаната с митата на президента Доналд Тръмп несигурност, американското търсене остаава силно през първите три месеца на годината.

„След години на изключителен растеж най-добрият начин да преминеш през цикъла на спад е да останеш фокусиран. Това е и моментът да демонстрираме нашата гъвкавост и способност да се приспособяваме и да реагираме“, заяви финансовият директор Сесил Кабанис. Тя допълни, че компанията все още не е усетила значително въздействие от митата, въпреки че призна, че „амбициозната клиентела винаги е по-уязвима при по-малко положителни икономически цикли“.

Председателят и главен изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно по-рано омаловажи негативния шок от митата за френската компания, като изтъкна, че САЩ са „гостоприемни“.

Най-богатият човек във Франция, който имаше място на първия ред на церемонията по встъпване в длъжност на Тръмп през януари, заяви, че „сериозно обмисля“ да направи повече от луксозните стоки на групата достъпни в САЩ.

„Ясно е, че американските власти силно ни притискат да продължим да разширяваме присъствието си. В настоящия контекст това е нещо, което разглеждаме сериозно“, заяви Арно по-рано тази година според Reuters.

LVMH има 40 000 служители в три фабрики на Louis Vuitton. Френският конгломерат, който притежава над 75 марки, се възстановява бавно от спада в търсенето на луксозни стоки.

Това стана ясно още от продажбите на компанията за 2024 г., които спаднаха с 2% до 88 млрд. долара, дори и при подобрение на приходите за четвъртото тримесечие с 1%.

Все пак се появиха някои признаци на възстановяване благодарение на повишеното търсене в Япония и САЩ, които представляват съответно 9% и 25% от продажбите на LVMH, допълва Fortune.

Френският конгломерат е първата голяма луксозна група, която публикува резултатите си за първото тримесечие, задавайки нагласи за това, с което може да се сблъскат останалите в сектора.

От началото на годината акциите на компаниите за луксозни стоки са спаднали с 8,5%.

Надеждите бяха, че именно американските потребители ще успеят да измъкнат сектора от кризата до края на 2025 или 2026 г., както посочва Джема Д'Аурия, ръководител на отдел „Лукс“ в McKinsey, в доклад от януари. След като президентът Доналд Тръмп обаче обяви политикита си на агресивни мита, възстановяването не се вижда в близко бъдеще.

„Тепърва предстои да се отчете въздействието от наскоро обявените американски вносни мита (дори след отмяната на някои от президента Тръмп) и на задаващата се търговска война върху световната икономика“, заяви анализаторът на Bernstein SG Лука Солка в коментар от понеделник.

Подобна волатилност би могла да се отрази най-негативно на LVMH, тъй като тя е сред компаниите, изложени в особено силна степен на влиянието на САЩ.

Нейните луксозни стоки се произвеждат във Франция и Италия, а часовниците от висок клас - в Швейцария. За тези страни сега се прилага 10% търговска тарифа - по-ниска от първоначалните налози, но все пак по-висока от предишните.

Анализаторите се опасяват най-много как тарифите ще се отразят на потребителските нагласи, ако луксозните гиганти прехвърлят допълнителните разходи върху клиентите. Вероятна рецесия също може преустанови харченето на хиляди евро за чанти и обувки.

На този фон, HSBC очаква органичните продажби на луксозни стоки да останат без промяна тази година, в сравнение с по-ранните оценки за 5% увеличение, сочат данни, публикувани от Financial Times.