Френската група за луксозни стоки Hermès продължава устойчиво да не се поддава на широкия глобален спад в сектора и отчита рязко увеличение на тримесечните си продажби.

Листваната в Париж група, известна със своите копринени шалове и чанти Birkin, съобщи, че продажбите са се увеличили с 11,3% до 3,7 млрд. евро през трите месеца до септември, което съответства на прогнозата на анализаторите, анкетирани от LSEG, за 3,69 млрд. евро.

Акциите на Hermès поскъпнаха с 2,33% до 2 109 евро в сутрешната търговия, с което печалбата им за годината достигна 11%.

Акциите на конкурентите LVMH и на собственика на Gucci – Kering, спаднаха съответно с 14% и 41%, тъй като секторът е подложен на натиск заради отслабващото потребителско търсене, особено в Китай, отбелязва Financial Times.

Козметичният гигант L'Oréal също отчете разочароващ ръст на продажбите тази седмица поради спадащото търсене в Китай.

Hermès понася забавянето в сектора много по-добре от конкурентите си, тъй като е насочена към най-богатите потребители на луксозни стоки и може да се похвали с дълги списъци от чакащи клиенти за най-популярните чанти, чиято цена достига десетки хиляди долари.

20-процентният ръст на продажбите в Европа (без Франция, която отбеляза 13%) ръст, е стимулиран от силните продажби на текстил, кожени изделия и парфюми.

Продажбите във Франция са повлияни от смущенията, предизвикани от Олимпийските игри това лято, които обаче бяха частично компенсирани от силните продажби в крайбрежните градове.

Ерик дю Халгюе, изпълнителен вицепрезидент по финансите, заяви по време на разговор с инвеститорите, че добрите резултати в Европа се дължат главно на туристите от САЩ и Близкия изток, докато при китайските купувачи се наблюдава лек спад.

Въпреки това бижутата и часовниците, които заедно съставляват около 40% от приходите на марката, не оправдават очакванията. Продажбите на часовници намаляват с 18% или два пъти повече от прогнозирания спад от 9%. Дю Халгюе заяви, че това е част от процеса на нормализиране след силния растеж в миналите години.

На фона на спада в сектора, анализаторите очакват Hermès и италианската Prada Group, която ще отчете приходите си следващата седмица, да се откроят в групата на луксозния сектор. Hermès заяви, че се придържа към средносрочната прогноза за ръст на приходите въпреки геополитическите насрещни ветрове и финансовата несигурност.

Компанията е засилила инвестициите в производствения капацитет, маркетинга и ИТ, като същевременно е увеличила броя на служителите си и е предложила повишаване на заплатите им и план за безплатни акции.

Hermès неизменно се откроява на фона на големите си френски конкуренти, включително собственика на Louis Vuitton и Dior – LVMH, която пострада от забавянето на китайския пазар през третото тримесечие, както и Kering, която се бори да осъществи обрат в затъващата Gucci.

Анализаторите от Citi заявиха, че „премията за оценяване на Hermès изглежда оправдана от по-дефанзивен бизнес модел с относително добра видимост за ръста на приходите, маржовете, паричните потоци и профила на възвръщаемостта, особено в момент, когато луксозният сектор остава в несигурност“. Настоящата 40-процентна печалба преди облагане с данъци и лихви изглежда добър „показател“ за бъдещето, допълват те.

Междувременно LVMH и Kering отбелязаха, че ръстът на продажбите в Япония се е забавил в резултат на силната йена, която е отблъснала чуждестранните купувачи там – друга тенденция, която Hermès преодолява.

„За разлика от други компании, Hermès е изложена предимно на местни потребители в Япония и по този начин беше по-слабо засегната от забавянето на китайския туризъм“, заявиха анализаторите на Barclays.

Kering предупреди, че оперативната ѝ печалба за 2024 г. ще намалее почти наполовина спрямо миналата година – едно от поредицата предупреждения, които също сринаха акциите на групата.

Листваната на борсата в Париж група заяви, че оперативните ѝ приходи за цялата година ще спаднат с 46% под тези през 2023 г. до около 2,5 млрд. евро - по-малко от очакваните от анализаторите 2,85 млрд. евро, според прогнозите, събрани от Refinitiv. Това ще бъде най-ниското ниво от 8 години и по-рязък спад, отколкото в разгара на пандемията през 2020 г.

„Секторът, включително Kering, е разкъсван между две мощни сили: от една страна, слаба текуща търговия“, обяснява анализаторът Лука Солка от Bernstein.

„От друга страна, действията на Фед и китайските власти, които предвиждат по-благоприятна среда“, допълва той. Въпреки това, експертът предупреди, че има „специфични проблеми, с които се сблъсква Kering“.

Продажбите на най-силната марка във френската група – Gucci, спаднаха с 25% през третото тримесечие, а Kering не прогнозира кога може да настъпи подобрение за 2025 г.

Въпреки това, акциите на Kering се повишиха с 1,6% в началото на търговията в Париж в четвъртък до 234,55 евро. От началото на годината обаче те са поевтиняли с над 40%, за разлика от спада с 14% при LVMH, допълва Financial Times.

Gucci осигурява около половината от приходите на групата и две трети от оперативната печалба, което прави нейното съживяване жизненоважно за Kering - въпреки че продажбите на Saint Laurent също са се понижили с 12% в сравнение с предходните години, което допълнително утежнява ситуацията.

Финансовият директор на Kering Армел Пулу заяви, че „трудното“ тримесечие е било белязано от забавяне на търсенето в Япония и останалата част от Азиатско-тихоокеанския регион, докато Северна Америка също не се е оказала много динамична. Приходите от китайски клиенти са намалели с около 35 %.

„Осъзнаваме, че извършваме радикална трансформация в Gucci в среда, която далеч не е оптимална“, каза тя пред анализаторите.

Марката генерираше зашеметяващ ръст на продажбите при предишния дизайнер Алесандро Микеле, но в крайна сметка манията по ярките дизайни отшумя и изчезна от полезрението на потребителите.

В опит да спаси Gucci от сложната ситуация, този месец Kering назначи нов главен изпълнителен директор -Стефано Кантино, бивш специалист по маркетинга в LV и Prada, като го повиши, след като той се присъедини към Gucci през май.

От началото на 2025 г. експертът ще има за задача да повиши слабите резултати заедно с главния дизайнер на марката Сабато де Сарно.