Gucci търси спасение от луксозен крах с нов главен изпълнителен директор
Бившият шеф от Louis Vuitton Стефано Кантино е натоварен със задачата да стимулира марката на фона на все по-слабите ѝ резултати
Френската луксозна група Kering назначи нов главен изпълнителен директор на изпадналата в затруднение топ марка Gucci.
Стефано Кантино, бивш изпълнителен директор на конкурентната LVMH Louis Vuitton, ще поеме поста от ветерана на Kering Жан-Франсоа Палус, който беше назначен миналата година, когато марката премина преход под ръководството на новия дизайнер Сабато де Сарно.
Кантино, който се присъедини към Gucci през май като заместник-изпълнителен директор, ще влезе в новата си роля през януари, съобщава Financial Times.
Продажбите и печалбите на Gucci, които представляват половината от продажбите на групата и две трети от печалбите, спаднаха рязко през първата половина на годината. Според оценките на Barclays продажбите на Kering са намалели с около 30% в континентален Китай през периода, което е ефект от лошите резултати на Gucci.
„Убедена съм, че надграждайки създаденото през последните 15 месеца, Стефано и екипът на Gucci ще успеят в мисията си да върнат лидерското място, което марката заслужава“, заяви зам.-изпълнителният директор на Kering Франческа Белетини.
Акциите на Kering отбелязват 40% понижение тази година, а пазарната им стойност е 29,2 млрд. евро.
Палус беше назначен за главен изпълнителен директор на най-голямата марка на групата през юли 2023 г. в междинен период, след като предшественикът му Марко Бизари напусна.
Рокадите на върха на Gucci последваха напускането на бившия дизайнер Алесандро Микеле в края на 2022 г. Бизари и Микеле преведоха Gucci в период на експлозивен растеж. С промяната в тенденциите обаче, визията на Микеле спря да се продава. В същото време по-младите амбициозни купувачи, които беше привлякъл, се отдръпнаха.
Gucci не успя да развие напълно естетиката, която привлича най-богатите клиенти, пазаруващи надеждно сезон след сезон – проект, който е в ход като част от плановете за възстановяване.
Сабато де Сарно беше привлечен от по-задкулисна роля във Valentino, но година по-късно и няколко колекции след шумен дебют на Седмицата на модата в Милано, продажбите все още не са се променили.
Kering предупреди, че очаква оперативните приходи на групата да спаднат с до 30% през втората половина на тази година.
Ролята на Палус в надзора на прехода на Gucci повдигна съмнения в бранша. Ръководителят е в групата от 1991 г. и е близък сътрудник на председателя и главен изпълнителен директор на Kering Франсоа-Анри Пино, но има малко опит в оперативното управление на марката.
Ситуацията в Gucci е особено сложна, като се има предвид сложността на преобръщането на една от най-големите луксозни марки с годишни приходи от 10 млрд. евро в условията на по-широк спад на пазара на луксозни стоки, особено в Китай.
От Kering заявиха, че Палус е бил назначен на поста с „основната цел да постави основите на следващата глава на Gucci и да наеме ключови таланти, включително и своя наследник“.
„През един особено труден период Палус взе смелите решения, от които Къщата се нуждаеше, и изгради здрави основи за една обновена Gucci, която ще процъфти под ръководството на Стефано“, се казва в изявление на Пино.
Стефано Кантино се присъедини към Gucci през май след петгодишен период в Louis Vuitton, най-голямата марка на луксозния конгломерат LVMH, където отговаряше за управлението на комуникациите и имиджа.
Преди това той прекара две десетилетия в базираната в Милано Prada, където се издигна до поста ръководител на комуникациите и маркетинга, допълва FT.