Собственикът на Gucci не успя да обърне спада в продажбите за тримесечието
Френската група за луксозни стоки Kering не успява да се справи със спада в продажбите през четвъртото тримесечие на 2023 г.
Слабите резултати само подчертават натиска върху компанията да възстанови състоянието на водещата си марка Gucci, съобщава FT, цитиран от Westobserver.
Приходите са намалели с 6% до 4,97 млрд. евро за съответното тримесечие, като продажбите на всички основни марки са спаднали в изпитателната за луксозния сектор година след бума през пандемията.
Продажбите на марките Gucci, Bottega Veneta и Yves Saint Laurent намаляват с по 8% през периода спрямо последното тримесечие на 2022 г.
Kering, която се ръководи от френския милиардер Франсоа-Анри Пино, заяви, че през четвъртото тримесечие е отбелязала известно "последователно" подобрение на продажбите в Северна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион.
"В година на изпитания за групата, ние укрепихме организацията си и предприехме значителни стъпки за по-нататъшно повишаване на изключителността на нашите къщи. Фокусирани сме върху съживяването на Gucci", заяви Пино, чиято фамилия контролира групата.
Kering заяви, че инвестиционната стратегия, насочена към "подкрепа на дългосрочното развитие и растеж на къщите", ще натежи на годишния оперативен доход на групата през следващата година, който според нея ще намалее спрямо нивата от 2023 г.
"В пазарна среда, която остава несигурна в началото на 2024 г., продължаващите инвестиции в нашите къщи ще окажат натиск върху резултатите ни в краткосрочен план", допълни Пино.
Резултатите на Kering за тримесечието са малко над очакванията на анализаторите, докато спадът в продажбите на Gucci съвпада с прогнозите, според оценките, събрани от Citigroup.
Все още неубедителното представяне обаче контрастира с това на по-големия конкурент LVMH, който успява да увеличи продажбите си с 10% през периода, дори и когато подемът в индустрията, предизвикан от пандемията, се понижава.
UBS очаква ръстът на продажбите в луксозния сектор да се забави до средно 5% през 2024 г., след като от 2016 г. насам всяка година имаше средно 10% органичен ръст на пазара на луксозни стоки.
На Kering ѝ предстои "много тежка работа", отбелязва Томас Шове, анализатор в Citi, като посочва, че през втората половина на миналата година е имало "по-голям от очаквания натиск върху маржовете на Gucci, Bottega Veneta и Balenciaga".
За цялата 2023 г. продажбите на Kering са намалели с 4% до 19,56 млрд. евро, а повтарящите се оперативни приходи са спаднали с 15% до 4,75 млрд. евро.
Периодичният оперативен марж на Gucci е 33% през 2023 г., като спада от 35 през първата половина на годината, тъй като амбициите за промяна на марката се усложняват от по-трудната среда за луксозния сектор.
Колекциите на новия дизайнер на Gucci Сабато до Сарно все още не са се появили в магазините и затова не са отразени в резултатите на Kering, допълва FT.
Gucci е един от мегабрандовете в луксозния сектор с годишни продажби над 10 млрд. евро, но през последните години е изпреварен от конкуренти като Louis Vuitton и Chanel на LVMH.
Kering също така е в процес на съкращаване на операциите си на едро, което би трябвало да ѝ даде по-голям контрол върху наличностите и ценообразуването в дългосрочен план, но миналата година това се отрази негативно на продажбите, особено на Yves Saint Laurent и Bottega.
През четвъртото тримесечие подразделенията за бижута отбелязаха двуцифрен ръст, а отделът за очила беше светъл лъч, като достигна нов рекорд от 1,5 млрд. евро в продажбите за годината.
Акциите на луксозната група се повишиха с 0,9 % до 393,7 евро в началото на търговията в Париж.