LVMH превзема пазара на часовници за $30 млрд. с обновени луксозни модели
Солиден дял в бизнеса с най-скъпоструващите часовници в света – това е новата цел на гиганта в луксозната индустрия LVMH.
Продажбите на луксозни часовници се оценяват на около 30 млрд. долара за тази година, според компанията за пазарни проучвания IMARC Group.
Очаква се те да нараснат до над 37 млрд. долара до 2032 г., тъй като световното богатство нараства, а поколението Z и милениалите проявяват все по-голям интерес към механичните часовници от висок клас, допълва CNBC.
През 2023 г. подразделението за бижута и часовници на LVMH отчита продажби в размер на 11,8 млрд. долара, което представлява 7% увеличение на органичния растеж.
Луксозният гигант вече притежава 10 марки часовници, включително TAG Heuer, Hublot и Zenith, заедно с модни и бижутерски марки като Louis Vuitton, Bulgari и Dior, които също произвеждат часовници.
Миналия месец компанията назначи Фредерик Арно, 29-годишния син на председателя и главен изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно, за главен изпълнителен директор на LVMH Watches, която включва марките TAG Heuer, Hublot и Zenith.
Анализаторите изчисляват, че продажбите на тези три марки са достигнали около 2 млрд. долара през 2023 г.
Очаква се Фредерик Арно, който лансира редица изключително популярни нови модели в TAG Heuer, да пренесе фокуса си върху иновациите, авангардните материали и креативния дизайн в по-голямата група брандове.
Анализаторите твърдят, че LVMH може да продължи да придобива атрактивни марки, ако има такива.
В интервюта за CNBC по време на Седмицата на часовника на LVMH в Маями главните изпълнителни директори на марките заявиха, че 2024 г. вече се очертава да бъде по-силна от 2023 г., когато нарастващите лихвени проценти и страховете от рецесия намалиха търсенето.
Устойчивостта на американския потребител на пазара на луксозни стоки също подхранва очакванията.
"Всичко е въпрос на цикли, а красотата на Америка е, че циклите са много кратки", каза Беноа дьо Клерк, главен изпълнителен директор на Zenith. "Преминаваме през възходи и падения, но днес мога да ви уверя, че Zenith определено е в подем, в синхрон с американските пазари".
Продажбите на часовници следват модел, подобен на този на по-широкия пазар на луксозни стоки, където най-богатите потребители остават най-силни.
Клиентите със значително състояние са по-малко засегнати от повишаването на лихвените проценти и икономическата несигурност, така че все повече марки се грижат за "супер-харчещите" и ВИП колекционерите, които продължават да харчат за най-високо качество и изработка.
"Високият клас наистина е един от основните двигатели на нашия растеж", допълва Жан-Кристоф Бабен, главен изпълнителен директор на Bulgari. "Мисля, че богатите повече от всякога желаят да инвестират в автентични, реномирани и непреходни марки".
Положителната тенденция в продажбата на високи клас стоки и услуги се наблюдава в целия бизнес на Bulgari, който освен бижута и часовници, включва хотели, мода и парфюми.
"Продадохме повече бижута от висок клас, повече часовници, повече чанти", допълва ръководителят на компанията, визирайки един от най-желаните часовници Serpenti Secret от жълто злато, чиято цена на дребно е 350 000 долара.
LVMH се насочва и към най-бързо развиващия се сегмент на луксозните часовници: дамските колекции.
Макар че те представляват само около една трета от общите продажби, интересът на жените към луксозните механични часовници е нараснал поради по-голямото им популяризиране в социалните мрежи и нарастващия брой модели, предназначени за жени. Нарастващото население от богати жени, също стимулира ръста на продажбите.
"Тенденцията е към все по-женствени и унисекс часовници. Жените имат все по-голяма власт по отношение на независимостта, самостоятелността и покупателната способност. Смятаме, че това ще продължи", обяснява главният изпълнителен директор на Bulgari.
В силно конкурентния свят на луксозни часовници марките трябва постоянно да въвеждат иновации в материалите, механизмите и дизайна, за да спечелят дял и да запазят интереса на колекционерите.
TAG Heuer, чиито корени са в автомобилните състезания, отбеляза огромен успех с Carrera Plasma, в който се използват лабораторно отгледани диаманти.
Цената на Carrera Plasma Diamant d'Avant-Garde Chronograph Tourbillon е над 500 000 долара – и има списък с чакащи за над две години.
TAG Heuer представи и Carrera Glassbox Chronograph, използван в автомобилните състезания през 20-те и 30-те години на миналия век.
Главният изпълнителен директор на компанията Жюлиен Торнар заяви, че предимството на LVMH пред другите марки часовници и групи е нейният непрестанен фокус върху преоткриването и желанието за красота.
"Швейцарската часовникарска индустрия до известна степен е доста консервативна. Но в LVMH опитваме нови неща, за да вървим напред. Мисля, че ако искаме да сме привлекателни за новото поколение, е много важно да покажем, че ще работим за бъдещето, а не за миналото", допълва той.
Много от брандовете на LVMH се вдъхновяват за нови дизайни и модели именно от успехите в миналото.
Zenith пусна на пазара своя Chronomaster Triple Calendar, включващ хронограф с троен календар и лунна фаза, вдъхновен от редкия прототип на часовника El Primero от 1970 г. Компанията пусна и нов Chronomaster Sport в зелено – най-горещият цвят за луксозните часовници през последните години, припомня CNBC.
Zenith остава привлекателна за по-младите купувачи и колекционери на часовници и заради цените си.
Макар че марката продава изключително сложни като дизайн и изработка часовници, тя се опитва да предостави стойност, като например Triple Calendar, който се продава за около 14 000 долара, но би могъл да бъде оценен "с хиляди повече" въз основа на нивото на изработка.
В същото време много марки на LVMH се придвижват нагоре по ценовата стълбица, с по-скъпи, лимитирани издания.
Hublot, известен със своите смели, големи часовници, току-що пусна на пазара лимитирана серия на стойност 250 000 долара, наречена MP-10 Tourbillon Weight Energy System. Ще бъдат произведени само 50 броя от футуристичните часовници и се очаква бързо да бъдат разпродадени.
"Наричаме го изкуството на синтеза в часовникарството", коментира главният изпълнителен директор на Hublot Рикардо Гуадалупе.
"Ние свързваме традицията на часовникарството от над 400 години с иновациите. Правим това чрез дизайн, чрез материали, нова механика и изработване на механизми", допълва експертът.