Собственикът на Gucci и Saint Laurent – Kering предупреди, че оперативните му приходи могат да спаднат с до 30% през втората половина на годината, което задълбочава проблемите на френската компания.

Едно от най-големите имена в луксозната индустрия, Kering изоставаше в сравнение с LVMH и Hermès по време на бума от ерата на пандемията, а сега резултатите се влошават още повече заради цялосното забавяне на пазара, пише Financial Times.

Kering съобщи, че продажбите на Gucci, най-голямата марка на компанията, която осигурява половината от приходите и две трети от печалбата, са спаднали още, като промяната под ръководството на нов дизайнер досега не е успяла да набере сила.

Продажбите на водещата марка през второто тримесечие са спаднали с 19% в сравнение с предходната година, включително „продължаващ значителен спад в Азиатско-тихоокеанския регион“, заявиха от Kering.

Продажбите на групата за тримесечието до 30 юни спадат с 11% до 4,5 млрд. евро и не оправдават очакванията на анализаторите.

Оперативните приходи спадат с 42% през първата половина на годината до 1,58 млрд. евро, което съответства на очакванията, след като при последните си резултати компанията се ориентира към рязко понижение.

Повтарящият се оперативен марж от 17,5% през първото полугодие е значително по-нисък от този през същия период миналата година, което компанията отдава на „отрицателния оперативен ливъридж“.

„В условията на предизвикателна пазарна среда, която оказва допълнителен натиск върху нашата рентабилност, работим усърдно, за да създадем условия за връщане към растеж.

Макар че настоящият контекст може да повлияе на темпото на изпълнение, нашата решителност и увереност са по-силни от всякога“, заяви главният изпълнителен директор на Kering Франсоа-Анри Пино.

Компанията заяви още, че ще дава приоритет на дългосрочните инвестиции в своите марки въпреки свитото търсене.

Gucci продължава да пуска на пазара продуктови линии на новия дизайнер Сабато де Сарно, които според групата са добре приети от клиентите.

Но това не е единствената марка, която изпитва затруднения.

През второто тримесечие продажбите на Saint Laurent, втората по големина марка на Kering, спадат с 9% на база сходни продажби, което ускорява тенденцията от началото на годината.

Позитивни резултати идват от Bottega Veneta, където продажбите нарастват с с 4% през второто тримесечие, и подразделението за очила на компанията, където те се увеличават с 5%.

Акциите на Kering са поевтинели с над 23% тази година и се търгуват на цена от 300 евро всяка, което дава пазарна капитализация от около 36,6 млрд. евро. Това е далеч по-рязко разпродаване от водещата компания в бранша LVMH, след като през април Kering шокира инвеститорите с рязко понижаване на прогнозата за печалбата през първата половина на годината.

Контролирана от семейство Пино, Kering вече издаде рядко срещано предупреждение за печалбата на луксозната индустрия през март на фона на спадащите продажби, особено на ключовия китайски пазар.

По-малките луксозни компании Hugo Boss и Burberry, които също се намират в период на промяна, наскоро предупредиха за печалбите си.

„Очаквайте още лоши новини и понижаване на рейтингите“, предупреди Лука Солка, анализатор в Bernstein. „Насоките на Kering за първата половина на годината де факто се сбъдват.“, допълни той.