Акциите на Kering, собственикът на Gucci, скочиха с над 9% в четвъртък, след като спадът в продажбите се забави и тримесечните печалби надминаха прогнозите.

Френският луксозен гигант, чиито марки включват Gucci, Saint Laurent и Balenciaga, отчете продажби в размер на 3,42 милиарда евро за периода, което е спад от 5% на съпоставима база спрямо същия период миналата година. Това е подобрение спрямо второто тримесечие, когато сравнимите продажби спаднаха с 15% на годишна база, съобщава CNBC.

Продажбите на Gucci, най-голямата марка на компанията, обаче продължават да спадат с 14% на годишна база до 1,34 млрд. евро, като подобренията в някои от по-малките марки смекчават удара за Kering.

Компанията отбеляза, че спадът при Gucci все пак представлява значително подобрение в сравнение с предходното тримесечие, когато продажбите на марката се сринаха с 25%.

Според консенсус, съставен от FactSet, продажбите на групата се очакваше да достигнат 3,31 млрд. евро за тримесечието, като тези на Gucci – които обикновено са близо половината от общите приходи на Kering, се очакваше да достигнат 1,32 млрд. евро.

Kering отбелязва в представянето си за резултатите, че валутните колебания остават „значителен препятствие“, като спадът в продажбите включва отрицателен валутен ефект от 5%.

Луксозната група остава ангажирана с обръщането на тенденцията в резултатите, заяви главният изпълнителен директор Лука де Мео и допълни, че „резултатите, макар и да са ясно подобрение в сравнение с предишното тримесечие, остават далеч под тези на пазара“.

„Това засилва решимостта ми да работя във всички аспекти на бизнеса, за да върна нашите марки и групата към заслуженото място. Работим неуморно за обръщане на тенденцията, както показват последните ни решения.“

По-рано тази седмица Kering обяви, че е постигнала споразумение за продажба на козметичния бизнес на L’Oreal за 4,7 млрд. долара, тъй като Де Мео се стреми да намали дълговете на компанията и да фокусира усилията си върху основния си бизнес в модната индустрия.

В четвъртък Deutsche Bank повиши целевата си цена за Kering с 3,4% до 300 евро. Акциите се търгуваха на цена от около 340,45 евро.

„По отношение на Gucci, подобрението се дължи на кожените изделия, като през последните 18 месеца беше обновена гамата от дамски чанти, което би трябвало да се отрази положително на преходните линии към колекцията RTW, която ще бъде на пазара през първата половина на 2026 г.“, допълват анализаторите.

От UBS заявиха, че резултатите на Kering потвърждават „общото подобрение в сектора, но и първоначалния успех на мерките, предприети за обръщане на бизнеса“.

„В крайна сметка, като се има предвид, че историята на акциите се фокусира върху Gucci, песимистите могат да твърдят, че се е подобрила със същото темпо като другите марки, което предполага ограничени доказателства за импулс, изпреварващ групата“, добавят те.

Акциите на Kering са се повишили с около 33% от началото на годината.

Стагнацията в продажбите, повишаването на цените и подновяването на търговските напрежения обаче породиха въпроси за перспективите. Групата се сблъсква с уникални предизвикателства, включително отслабване на търсенето на ключовите си марки и промени в ръководството.

На този фон инвеститорите бяха силно притеснени от резултатите за второто тримесечие, които показаха 25% спад в продажбите на Gucci, допълва CNBC.

Миналата седмица европейските луксозни акции, включително Kering, отбелязаха ръст след изненадващото възстановяване на LVMH. Френският конгломерат на Бернар Арно е считан за барометър в луксозния сектор.