Акциите на LVMH поскъпнаха с 13% в сряда, след като френският конгломерат за луксозни стоки отчете растеж за първи път през тази година и обеща да укрепи лидерската си позиция в глобалния сектор.

В актуализация след затварянето на европейските борси във вторник LVMH, една от компаниите с най-висока пазарна стойност в Европа, обяви, че органичният растеж за третото тримесечие е 1% на годишна база, което бележи възстановяване след два поредни тримесечия на спад.

Приходите за периода до септември са 18,3 млрд. евро (21,3 млрд. долара), което е под тези от 19,1 млрд. евро, реализирани през третото тримесечие на миналата година, но надхвърля очакванията на анализаторите, съобщава CNBC.

Бизнес империята на Бернар Арно, регистрирана на парижката борса, чието обширно портфолио включва Louis Vuitton, Tiffany & Co., Christian Dior и Moet & Chandon, се счита за барометър за световния пазар на луксозни стоки.

Неочаквано положителните й резултати изведоха европейския луксозен сектор в положителна територия в сряда сутрин, като индексът Stoxx Europe Luxury 10 се повиши с 3,5% малко след отварянето на борсата.

Акциите на Christian Dior се повишиха с около 13% в началото на търговията, докато британската модна къща Burberry отбеляза ръст от 7%, а собственикът на Gucci, френският конгломерат Kering, се повиши с 6%, допълва CNBC.

Валутните сътресения, търговските напрежения и икономическите рискове са повлияли на резултатите през първите девет месеца на годината, заяви LVMH, като изтъкна „устойчивостта и ... мощния иновативен импулс“ през третото тримесечие.

Отделът за вина и алкохолни напитки също отбелязва възстановяване, след като растежът беше забавен от несигурността около новите мита на Китай върху коняка от Европейския съюз и новите тарифи на САЩ, се казва в съобщението на конгломерата.

Пазарите в САЩ и Европа отбелязват „стабилно локално търсене“ в тримесечието до септември, допълват още от LVMH, докато Азия – с изключение на Япония, „бележи забележимо подобрение в тенденциите“.

Търговецът на козметични продукти Sephora „постига забележително представяне“, отбеляза LVMH, като добавя, че Rhode – козметичната линия, основана от модела Хейли Бийбър, постига рекордно представяне.

„В несигурна икономическа и геополитическа среда, групата остава уверена и ще поддържа стратегия, фокусирана върху непрекъснатото повишаване на привлекателността на своите марки, като се опира на автентичността и качеството на своите продукти, отличното си представяне в търговията на дребно и гъвкавата си организация. LVMH ще разчита на могъщите си марки и таланта на екипите, за да затвърди отново своята глобална лидерска позиция в сектора на луксозните стоки през 2025 г.“, се допълва в изявлението.