Tiffany и луксозните марки бижута са в надпревара с цените на все по-скъпото злато
Tiffany и Bulgari са сред петте най-печеливши марки на LVMH по отношение на годишните приходи
&format=webp)
Удвояването на цените на златото през последните две години, заедно с американските мита и по-слабия долар, затрудняват защитата на брутните маржове за собственика на Tiffany – LVMH и други от лидерите в индустрията за луксозни стоки, отбелязва Reuters.
„Всеки един от тези фактори поотделно може да бъде компенсиран от производителите на луксозни бижута и часовници, но всички заедно правят много трудно запазването на маржовете на печалбата“, казва Джон Кокс, ръководител на швейцарските акции в Kepler Cheuvreux.
Златото надскочи 4000 долара за унция и достигна рекордни нива миналата седмица, тъй като инвеститорите търсят сигурност в икономическата и геополитическата несигурност и очакванията за по-нататъшни намаления на лихвените проценти в САЩ.
Бижутата вероятно ще поскъпнат
„Напрежението върху маржовете е неизбежно“, добавя Кокс, като отбелязва, че марките вероятно ще приложат постепенно повишение на цените за купувачите.
LVMH, най-големият луксозен конгломерат в света, се очаква да отчете стабилни продажби за третото тримесечие по време на отчета си във вторник, с 4% спад в модните и кожени изделия и 1% ръст в часовниците и бижутата, според консенсусната оценка на VisibleAlpha, цитирана от HSBC.
Бижутерийните марки, включително Tiffany и Bulgari на LVMH, Cartier на Richemont, Van Cleef & Arpels и Boucheron на Kering, наскоро надминаха конкурентите си, фокусирайки се върху модата.
В LVMH продажбите на часовници и бижута през първата половина на годината са без промяна, а печалбата спада с 13%. Отделът за мода и кожени изделия, който включва Louis Vuitton и Dior, отбелязва спад в печалбата с 18% при спад в продажбите с 7%.
Часовниците и бижутата съставляват над 12% от продажбите, а модата – около половината от продажбите на групата.
Tiffany и Bulgari са сред петте най-печеливши марки на LVMH по отношение на годишните приходи, според оценки на HSBC.
Внимателен подход с клиентите
Въпреки рязкото поскъпване на златото, ценният метал представлява малка част от производствените разходи на луксозните бижутерийни марки, или средно едва 10% от продажбите на бижута, според Мануел Ланг, анализатор на потребителски стоки във Vontobel.
Този процент спада до между 5% и 8% за дизайнерските марки от най-високия клас, допълва анализаторът от Bernstein Лука Солка. Така че „дори едно скромно увеличение на цените на дребно би могло да компенсира увеличението на цените на златото“, смята експертът.
За швейцарската Richemont, която се фокусира повече върху бижутата от конкурентите си, това не се е отразило в повишаване на прогнозите за печалбите поради фактори като валутните курсове и цените на златото, които са „напълно извън техния контрол“, коментират анализатори в UBS.
Тъй като марките се стремят да облекчат натиска върху маржовете, трябва да са предпазливи при прехвърляне на увеличението на цените към клиентите, за да не се подкопае търсенето, допълват анализаторите.