Собственикът на Cartier – Richemont, отчете по-високи от прогнозираните продажби за фискалното тримесечие.

Приходите на швейцарската група за луксозни стоки нарастват със 7% на годишна база при постоянни валутни курсове до 5,17 млрд. евро (5,79 млрд. долара) през трите месеца до края на март, което е над прогнозата на анализаторите в анкетата на LSEG за 4,98 млрд. евро.

Нарастването на продажбите през четвъртото тримесечие се дължи на двуцифрения ръст в подразделението на групата „Бижутерски къщи“, включващо Cartier, Van Cleef & Arpels и Buccellati.

Въпреки това продажбите в сегмента на специализираните часовникари на компанията, в който влизат марките Piaget и Roger Dubuis, отбелязаха спад, причинен от слабостта в Азиатско-тихоокеанския регион, отбелязва CNBC.

Продажбите за цялата година нарастват с 4% до 21,4 млрд. евро, което е повече от предходната и малко повече от очакванията на анализаторите за 21,3 млрд. евро.

Продажбите нарастват на годишна база във всички региони, с изключение на Азиатско-тихоокеанския регион (без Япония) - най-големият пазар на компанията, където ниските резултати бяха предизвикан от 23% спад в Китай.

Япония е водеща страна в годишния ръст на продажбите, който се е увеличил с 25 % по реални обменни курсове, подкрепен от „силните вътрешни и туристически разходи“ и слабата японска йена.

„Резултатите на Групата са стабилни, задвижвани от забележителния ръст в бижутерските къщи и търговията на дребно, както и от подобрената динамика в другите ни дейности“, заяви председателят на Richemont Йохан Рупърт. Т. нар. „друг“ сегмент на компанията включва търговецът на дребно на употребявани часовници Watchfinder & Co. Въпреки това председателят добави, че продължаващата глобална несигурност ще изисква „силна гъвкавост и дисциплина“.

BofA Global Research коментира миналата седмица, че Richemont е изправена пред три основни глобални насрещни рискове: цените на златото, американските мита и валутните колебания чрез силата на швейцарския франк и слабостта на щатския долар.

Анализаторите на банката обаче добавиха, че ценовата мощ на компанията може да осигури попътен вятър.

„Смятаме, че цената ще покрие половината от насрещните ветрове. Ценообразуването, продуктовият микс и по-високото натоварване на капацитета са най-очевидните компенсиращи фактори.“

Richemont отчете „най-високата си досега“ стойност на тримесечните продажби през януари в размер на 6,2 млрд. евро, дори когато търсенето в Китай натежа.

По това време печалбите бяха възприети като сигнал за по-широк обрат в затрудненото луксозно производство.

Призракът на търговските мита на САЩ и последвалата макроикономическа несигурност обаче заплашиха отново да засегнат потребителското доверие и дискреционните разходи в световен мащаб, допълва CNBC.