Лукс под натиск: Hugo Boss и Richemont също са ударени от слабото търсене в Китай
Германската модна компания намали перспективите си за годишни приходи, собственикът на Cartier също отчете малък спад в продажбите
Германската компания Hugo Boss намали прогнозата си за приходи за годината, превръщайки се в поредния моден играч от висок клас, който предупреждава за спад в нивата на потребителските разходи за луксозни стоки.
По-рано в понеделник луксозната марка Burberry и производителят на часовници Swatch също изразиха предпазливост относно текущите тенденции в продажбите. Предизвикателствата накараха Bruberry да намали дивидентите си и да смени главния си изпълнителен директор.
Днес собственикът на Cartier също съобщи, че е ударен от слабото китайско търсене.
Разочароващите резултати отекнаха в акциите на луксозните марки, като тези на Burberry паднаха с над 16% до най-ниското си ниво от 2010 г., докато Swatch загуби повече от 9%. Акциите на Hugo Boss падат с близо 3%.
Германската компания сега прогнозира продажби от 4,2 до 4,35 милиарда евро, което е под предишната прогноза за приходи от 4,3 до 4,45 милиарда евро.
Занижените прогнози идват, след като Hugo Boss отчете, че продажбите са спаднали с 1% до 1,02 милиарда евро през второто тримесечие преди публикуването на тримесечния набор от резултати на 1 август. Анализаторите, анкетирани от FactSet, очакваха продажби за цялата година от 4, 37 милиарда евро и тримесечни продажби от 1,04 милиарда евро.
Инвеститорите следят внимателно как се справят компаниите в Китай, тъй като страната продължава да страда от по-бавно от очакваното възстановяване от Covid-19 пандемията, усложнено от спад на пазара на недвижими имоти.
Китайските потребители са в центъра на вниманието на луксозната индустрия, тъй като купувачите от висок клас, които от години подхранват растежа на сектора, са намалили разходите си за скъпи дрехи, чанти и аксесоари.
Последните икономически данни показват, че икономиката на Китай се е забавила рязко през второто тримесечие, отчасти поради ниските потребителски разходи.
В началото на май, след като Hugo Boss отчете близо 5% увеличение на продажбите през първото тримесечие, финансовият директор Ив Мюлер изрази предпазливост относно представянето на бранда в Европа и продължаващите предизвикателства в Китай.
Компанията заяви в понеделник, че постоянните макроикономически и политически предизвикателства намаляват потребителските разходи.
Собственикът на Cartier - Richemont – също отчете малък спад в продажбите за първото си фискално тримесечие във вторник на фона на забавяне на търсенето на луксозни стоки, особено в Китай.
Продажбите на компанията са нараснали по целия свят, с изключение на Азиатско-Тихоокеанския регион, поради резкия спад в Китай, Хонконг и Макао, отразявайки ниското ниво на потребителско доверие, се казва в съобщение на компанията.
За периода, приключил на 30 юни, групата за луксозни стоки регистрира продажби от 5,27 милиарда евро, или около 5,74 милиарда долара, в сравнение с 5,32 милиарда евро за периода от предходната година. Резултатът до голяма степен съответства на прогнозите на анализаторите за 5,28 милиарда евро, според Visible Alpha.
Продажбите в Китай, Хонконг и Макао са се сринали с 27% през тримесечието.
Както очакваха анализаторите, Richemont отчита различни резултати за двете си основни подразделения.
Jewelry Maisons – основният бизнес на компанията, в който се намират марките Cartier и Van Cleef & Arpels, наблюдаван отблизо от инвеститорите – отбелязва 4% увеличение на продажбите до 3,66 милиарда евро. Анализаторите прогнозираха продажби от 3,64 милиарда евро за ключовото подразделение, според Visible Alpha.
Междувременно специализираният бизнес за производство на часовници отчита 13% спад на продажбите до 911 милиона евро поради силната си експозиция към Азиатско-Тихоокеанския регион. Резултатът е в сравнение с прогнозите на анализаторите за 996,6 милиона евро.
Луксозният гигант LVMH, който ще обяви финансовите си резултати за второто тримесечие следващата седмица, ще бъде от ключово значение или за облекчаване на нарастващите опасения относно здравето на индустрията, или за разширяването им. През предходното тримесечие френският луксозен конгломерат отчете по-ниски от очакваните приходи, заявявайки, че амбициозните потребители са под натиск.