Производителят на луксозни чанти и аксесоари Hermes отчете 17% ръст на продажбите за първото тримесечие на 2024 г., запазвайки бързия темп на растеж от предходното тримесечие, включително в Китай.

Тендендията подчертава силното търсене на луксозни стоки от висок клас, отбелязва Reuters.

Растежът за първото тримесечие надхвърли очакванията и значително изпревари по-големия конкурент LVMH, показвайки силата на бизнеса, работещ в най-високия сегмент на пазара и противопоставяйки се на по-широката слабост на ключовия пазар в Китай.

Продажбите нарастват до 3,81 млрд. евро до 31 март и надминават очакванията за 13% ръст, според доставчика Visible Alpha.

Една от най-устойчивите компании в сектора на луксозните стоки е известна със способността си да поддържа силен растеж дори в условията на влошаващи се икономически условия.

Акциите на Hermes се търгуваха с 2,5% надолу в късната сутрешна търговия, тъй като инвеститорите, които се възползваха от над 20% ръст от началото на годината, прибраха печалбите си.

Консенсусният показател за продажбите вероятно не беше "голяма изненада", като се има предвид, че през последните четири години компанията отбелязва изключителен ръст и "постоянно преизпълва очакванията", коментира Томас Шове, анализатор от Citi.

Той подчерта като изключение пропуск в очакванията за по-малкото подразделение за часовници, което отбеляза 4% ръст в сравнение с прогнозата на Citi за 11% ръст.

Актуализираните данни за продажбите от няколко водещи групи за луксозни стоки, включително LVMH и Kering, обаче не дадоха достатъчно увереност, че търсенето от висок клас в Китай се възстановява.

Консултантската компания Bain прогнозира среден едноцифрен процентен ръст за китайския пазар на луксозни стоки през тази година, който се забавя спрямо 12% ръст през 2023 г., когато бизнесът процъфтяваше след вдигането на свързаните с пандемията забрани.

Hermes, която предлага дамски чанти на цена над 10 000 долара, заяви, че продажбите ѝ в Азия, без Япония, са нараснали с 14%, а всички останали региони отчитат двуцифрен ръст. Компанията е отбелязала "малко по-слабо" движение в Китай през март след празника за Китайската нова година, заяви изпълнителният вицепрезидент по финансите на Hermes Ерик дю Халгуе.

Въпреки това силното търсене от по-заможни клиенти компенсира по-малкото посещения в магазините от клиенти, търсещи по-достъпни копринени изделия и модни аксесоари, обясни той.

"Нашите по-заможни клиенти продължиха да посещават магазините ни", категоричен е вицепрезидентът, като отбеляза, че средните разходи са по-високи.

В световен мащаб подразделението за кожени изделия, което е най-голямото в компанията, отбеляза ръст от 20% през тримесечието, благодарение на нови модели като чантата Constance Elan.

Когато конкурентите от Chanel и притежаваните от LVMH Dior и Louis Vuitton повишиха по-агресивно цените на своите чанти през пандемията, Hermes се въздържа от този ход и започна да повишава по-значително цените едва от миналата година. Тазгодишното увеличение от 8% ще ѝ осигури попътен вятър, смятат анализаторите от Bernstein.

Hermes има по-висока оценка от конкурентите си с 12-месечен форуърден коефициент цена/печалба, базиран на прогнозни печалби, от 51, според данни на LSEG. За сравнение, LVMH е с 24, а Kering с 16, допълва Reuters.