Акциите на швейцарската луксозна група Richemont се покачиха с 6,3% в петък, след като компанията отчете рекордни продажби за цялата година, въпреки че разходите в Азиатско-тихоокеанския регион намаляха.

Собственикът на Cartier съобщи, че продажбите на групата са се увеличили с 3% по реални обменни курсове до исторически максимум от 20,6 млрд. евро (22,38 млрд. долара) през финансовата година, приключваща през март, въпреки отслабващите перспективи за луксозните марки.

Акциите леко поевтиняха след отварянето на пазара, за да се търгуват с 5,6% към 9:00 ч. лондонско време, отбелязва CNBC.

Продажбите за четвъртото фискално тримесечие спаднаха с 1% до 4,8 млрд. евро по действителни цени, което се дължи на забавянето в Азиатско-тихоокеанския регион.

"През четвъртото тримесечие отбелязахме отслабване на продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион на фона на предизвикателни сравнителни показатели, което беше компенсирано от по-високия ръст във всички останали региони.

Както прогнозирахме, устойчивото възстановяване на търсенето в Китай ще отнеме време", заяви председателят на групата Йохан Руперт.

Други акции на луксозни стоки като LVMH, Kering и Christian Dior се търгуваха на по-ниски нива в петък сутринта.

Kering, една от най-големите жертви на забавянето на луксозния пазар, предупреди през април, че очаква рязък спад в печалбите за първото полугодие на фона на намаляващото търсене на марката Gucci, припомня CNBC.

В отделно изявление Richemont обяви Николас Бос, който в момента е главен изпълнителен директор на Van Cleef & Arpels, за нов главен изпълнителен директор, считано от 1 юни.

Той ще замени на поста Жером Ламбер, който ще се върне на предишната си позиция като главен оперативен директор, въпреки че остава член на Управителния съвет.

През 2016 г. Richemont премахна ролята на главния изпълнителен директор, след като отчете рязък спад на печалбата през първото полугодие. Дългогодишният главен изпълнителен директор Ричард Лепеу се оттегли, но не беше заменен.

Две години по-късно обаче компанията се върна към традиционната управленска структура и Ламбер пое управлението на групата.

Луксозната индустрия преживя бум в ръста на продажбите след разгара на пандемията, но тази тенденция приключи миналата година, тъй като високите лихвени проценти и инфлацията свиха потребителските разходи, припомня WSJ.

В съчетание със забавянето, компаниите за луксозни стоки се борят със слабото търсене в Китай, изправен пред продължителен спад в сектора на недвижимите имоти, както и слаб износ и потребителско търсене.

Вътрешноикономическите проблеми и по-бавното от очакваното възстановяване на икономиката там натежаха върху резултатите, тъй като преди пандемията Китай беше най-големият пазар на луксозни стоки в света.