Италианският производител на луксозни спортни автомобили Ferrari (RACE.MI) подготвя нов дигитален токен, насочен към клиентите си с най-високи възможности и младите технологични инвеститори, пише Reuters.

Токенът ще позволи на членовете на елитния клуб Ferrari Hyperclub – група от едва 100 собственици с дългогодишна страст към състезанията по издръжливост – да търгуват помежду си и да наддават за уникалния Ferrari 499P, автомобилът, донесъл на марката три поредни победи в „24 часа на Льо Ман“.

Проектът, разработен в партньорство с италианската финтех компания Conio, е част от по-широка стратегия за навлизане в света на дигиталните активи и привличане на ново поколение клиенти, свързани с технологичния сектор.

Той ще стартира с началото на сезона на Световния шампионат за издръжливост (World Endurance Championship) през 2027 г.

„Това е начин да засилим чувството за принадлежност сред най-лоялните ни клиенти“, коментира пред Reuters директорът по маркетинг и търговия на Ferrari Енрико Галиера.

Луксозната марка вече има опит с дигиталните плащания – през 2023 г. Ferrari започва да приема Bitcoin, Ethereum и USDC за покупка на автомобили в САЩ, а година по-късно разширява услугата и в Европа.

В същото време криптопазарът бележи силен ръст, подкрепен от влиятелни фигури като президента на САЩ Доналд Тръмп. Цената на биткойн се е повишила с над 60% за последната година, но регулаторите продължават да предупреждават за рисковете от слаба регулация и спекулативна търговия.

Според Давиде Рало, главен стратег по финтех решения в Conio и архитект на проекта, токенът все още е в процес на подготовка. Компанията кандидатства за лиценз съгласно новата крипторегулация на Европейския съюз (MiCA).

„Потенциалът за развитие е огромен“, казва Рало.

С инициативата си Ferrari не просто навлиза в дигиталната ера – тя пренаписва представата за лукс, комбинирайки традиция, иновация и блокчейн технологии в един нов финансов и културен символ.