Първият електрически автомобил на Ferrari ще струва най-малко 500 000 евро, съобщава Reuters, позовавайки се на запознат източник.

Италианската марка, известна с ръмжащите си бензинови двигатели, обяви, че ще пусне електрически автомобил в края на следващата година, а планираната цена показва увереността ѝ, че ултрабогатите шофьори са готови за него, дори когато конкурентите на масовия пазар намаляват цените на EV моделите си на фона на отслабващото търсене.

Цената, която не включва допълнителни функции и персонализирани елементи, които обикновено добавят 15-20%, е доста по-висока от средната за компанията от около 350 000 евро, включително екстрите. Например, в по-малко ексклузивния сегмент цената на електрическия Taycan на Porsche започва от около 100 000 евро.

Новият завод в град Маранело, Северна Италия с капацитет 20 000 коли е смел ход за компанията, която миналата година достави по-малко от 14 000 бройки. Въпреки това ексклузивността е в основата на престижа на марката, а също и на високите ѝ цени, така че всяко увеличаване на производството е свързано с рискове.

Въпреки това Ferrari показа със своя SUV Purosangue, пуснат на пазара през 2022 г., че може да постигне успех, разширявайки дейността си отвъд традиционните си двуместни спортни автомобили и гранд турери. Но е важно да се отбележи, че списъците на чакащите за някои модели могат да достигнат две години.

ЕѴамбиция

Новата фабрика в Маранело ще даде на Ferrari допълнителна линия за сглобяване на автомобили и ще произвежда бензинови и хибридни модели, както и новия EV, плюс компоненти за хибриди.

Тя ще започне да функционира пълноценно след три до четири месеца, според Reuters.

Разработва се и втори, неизвестен до момента модел на електромобил, казва източникът, добавяйки, че процесът е на ранен етап.

Главният изпълнителен директор Бенедето Виня заяви пред акционерите на Ferrari през април, че "най-съвременният завод ще ни гарантира гъвкавост и технически капацитет, надвишаващи нуждите ни за години напред".

Всяко увеличение на производството ще бъде съпроводено с представяне на нови модели, тъй като Ferrari се придържа към политиката си да поддържа бройките в определени граници, колкото и успешен да е даден автомобил.

Конкурентът Lamborghini планира да пусне на пазара първия си електрически модел през 2028 г. На този фон главният изпълнителен директор на компанията Стефан Винкелман коментира пред Reuters, че е по-важно да имаш правилния продукт, отколкото да бъдеш първи.