Днес Porsche представи най-мощния сериен или масов автомобил, който някога е произвеждал. Електрическият Taycan Turbo GT с мощност 1 093 к.с., който ще бъде пуснат на пазара това лято, вече постави два рекорда за скорост на състезателна писта.

Високите стойности на мощността и впечатляващото ускорение са по-често срещани сред електрическите автомобили, отколкото сред тези с бензинови двигатели, особено след като електромобилите могат да имат няколко мотора. Разбира се, подобни цифри на производителността имат малка практическа стойност. Невъзможно е да се доближим до потенциала на този автомобил по друг начин, освен на писта, а малцина биха имали шофьорските умения да го направят, отбелязва CNN.

Става дума за това клиентите да могат да се похвалят с това, което техният автомобил теоретично може да прави, а за Porsche - да остави настрана опасенията за това дали електрическите автомобили с техните тежки батерии и почти безшумна работа могат да бъдат вълнуващи.

Taycan Turbo GT постави световен рекорд за обиколка на прочутата германска писта Нюрбургринг Нордшлайфе - криволичещo и предизвикателно трасе, на което автомобилните производители често тестват най-конкурентните си спортни модели. Нюрбургринг изисква автомобили, които са не само много бързи, но и завиват добре. Поставянето на рекорд там е нещо, с което марките се хвалят, и след днешното представяне Porsche със сигурност ще го направи.

Този Turbo GT, нова версия на електрическото Porsche Taycan, разполага с два мотора. Заедно те могат да произведат над 1000 конски сили. Този вид преживяване с мощни електрически автомобили обаче няма да е евтино. Моделът ще струва около $230 000.

През повечето време Porsche Taycan Turbo GT има максимална мощност от 777 конски сили, което по всички нормални стандарти е много. То обаче разполага с бутон "launch control" за максимално ускорение от място. При натискането му мощността е увеличена за кратко, достигайки 1093 конски сили за време от нула до 100 от едва 2,1 секунди.

Колко мощно е мощно? За сравнение, стандартното Porsche 911 Carrerra с бензинов двигател произвежда 379 конски сили - и все пак е бързо.

Новото Porsche има и специален режим "Attack", който може да бъде активиран, като мощността се увеличава до 937 конски сили, но и окачването на автомобила става по-твърдо за по-добро преодоляване на завоите. Режимът обаче продължава само по десет секунди.

Според говорител на компанията тези нива на мощност не могат да се поддържат дълго време, тъй като необходимото охлаждане на моторите и батериите биха ги изтощили твърде бързо.

Taycan е турска дума, която свободно се превежда като "дух на жребец". Моделът обикновено е четириместен с четири врати и е първият изцяло електрически автомобил на Porsche при пускането му на пазара през 2019 г.

Taycan Turbo GT ще се предлага в две версии. Едната, стандартната Porsche Taycan Turbo GT, ще бъде бърза, но сравнително удобна за улично шофиране, съобщава CNN.

Porsche Taycan Turbo GT с пакет Weissach обаче ще се лиши от задните седалки и други елементи на комфорта, за да спести тегло. Дори неща като стандартния часовник на арматурното табло са премахнати. Тази по-агресивна, ориентирана към пистата версия на автомобила обаче няма да струва повече, благодарение на спестените пари от липсващите компоненти.

Въпреки Turbo в заглавието, нито един от тези автомобили няма истински турбокомпресори, разбира се, тъй като електромобилите не използват такива. В този модел името просто обозначава, че те са мощни - и бързи.

Porsche заяви, че следващото поколение на спортните автомобили с 2 врати Boxster и Cayman ще бъде изцяло електрическо.