Ferrari готви първия си електрически модел в жестока конкуренция с BYD и Lamborghini
Производителят на суперавтомобили открива собствена лаборатория за батерии в Северна Италия
Ferrari NV открива собствена лаборатория за изследване на литиеви батерии, подготвяйки се да произведе първия си изцяло електрически суперавтомобил следващата година.
Съоръжението, ръководено от учени от Университета в Болоня, ще има специален фокус върху анализа на твърдите състояния, бързото зареждане, термичното зареждане и безопасността и ефективността на клетките, заявиха от Ferrari.
Изследователският център може да ускори усилията на главния изпълнителен директор Бенедето Виня да пренесе Ferrari, емблематична с 12-цилиндровите си двигатели, в света на електричеството. Компанията планира да представи първия си изцяло електрически автомобил през четвъртото тримесечие на 2025 г., съобщи Fortune.
Новият изследователски център, известен като E-Cells Lab, може да помогне за ускоряване плановете на Ferrari.
Компанията ще сподели резултатите от изследванията с доставчиците на клетки, за да повиши производителността на батериите, които ще се сглобяват в Маранело. Там се изгражда нов завод за производство на хибридни и електрически автомобили. Виня заяви, че компанията ще е готова да открие новия завод през юни.
Всички приложения от новата лаборатория край Болоня ще бъдат споделени с технологичния партньор на Ferrari, нидерландският производител на чипове NXP Semiconductors NV.
Ferrari вече си партнира със SK On за разработване на батерии за електрически суперавтомобили. Южнокорейската компания е доставчик на Ferrari от няколко години, като осигурява батерията за плъгин хибрида SF90 Stradale, който беше представен през 2019 г.
Докато традиционните производители усъвършенстват технологията на батериите за масовите автомобили, високопроизводителните имат други нужди, като например да се справят с по-високите температури.
През 2021 г. Porsche AG пое контрола над германския специалист по литиево-йонни технологии Custom Cells GmbH, за да произвежда батерии за своите автомобили от най-висок клас, припомня Fortune.
Конкуренцията за осъществяване на зеления преход в индустрията става все по-ожесточена. През февруари китайската BYD представи високопроизводителен електрически автомобил на стойност 1,68 млн. юана (233 450 долара), с който предизвика Ferrari и Lamborghini.
Въпреки че и двамата производители предлагат хибридни модели, те все още нямат в гамата си изцяло електрически суперавтомобил.