Ford отлага електрическия SUV, първият е-пикап на BYD тръгва срещу Cybertruck тази година
Промяната в EV плановете на Ford отразява по-бавното от очакваното приемане на електрическите превозни средства, докато производствените разходи остават високи
Ford Motor отлага производството на ново изцяло електрическо превозно средство, тъй като се пренасочва към предлагане на хибридни опции в цялата си северноамериканска гама, съобщи компанията в четвъртък, цитирана от CNBC.
Автомобилният производител от Детройт казва, че ще продължи да инвестира в електромобили, включително в планирания SUV, но отлага производството му, за да позволи на пазара да узрее.
Промяната в EV плановете на Ford отразява по-бавното от очакваното приемане на електрическите превозни средства, докато производствените разходи остават високи.
„Като марка номер две за електромобили в САЩ през последните две години, ние се ангажираме да мащабираме печеливш EV бизнес, като използваме разумно капитала и пускаме на пазара правилните автомобили с двигатели с вътрешно горене, хибридни модели и изцяло електрически превозни средства в точното време“, посочва Джим Фарли, президент и главен изпълнителен директор на Ford.
През първото тримесечие на 2024 г. продажбите на електрически превозни средства на Ford са се увеличили с 86% спрямо ниските нива година по-рано. Продажбите на хибриди са нараснали с 42% на годишна база, докато продажбите на традиционните ДВГ автомобили на Ford са се увеличили с 2,6%.
Междувременно китайският производител BYD заяви, че планира да пусне първия си електрически пикап тази година, засилвайки конкуренцията с глобалните играчи.
BYD публикува снимки на модела без да разкрива продажната му цена.
Очаква се пикапът да се конкурира с подобните Ranger и F-150 Lightning на Ford, Hilux на Toyota и Cybertruck на Tesla.
Новото предложение на BYD ще обогати гамата на компанията, която включва няколко превозни средства – от Seagull на цена от 69 800 юана (малко под $10 000) до суперавтомобила U9 за 1,68 милиона юана.
BYD не продава в САЩ, най-популярният пазар за пикапи, но има присъствие на други големи пазари за този тип превозни средства, включително Тайланд.
Компанията стана най-големият производител на електрически превозни средства в света миналата година, подпомогната от добрите цени и агресивната глобална експанзия. Тя обаче загуби тази титла през първото тримесечие на 2024 г.
BYD не е имунизиран срещу по-широките предизвикателства, пред които са изправени EV играчите заради намаляващото търсене. Китайската компания е продала 300 114 електрически превозни средства през първото тримесечие на годината, което е спад от 43% спрямо последното тримесечие на 2023 г.
Междувременно най-близкият ѝ съперник Tesla е доставил 386 810 автомобила на клиенти през първото тримесечие, отбелязвайки годишен спад от 8,5%.