Ford Motor отлага производството на ново изцяло електрическо превозно средство, тъй като се пренасочва към предлагане на хибридни опции в цялата си северноамериканска гама, съобщи компанията в четвъртък, цитирана от CNBC.

Автомобилният производител от Детройт казва, че ще продължи да инвестира в електромобили, включително в планирания SUV, но отлага производството му, за да позволи на пазара да узрее.

Промяната в EV плановете на Ford отразява по-бавното от очакваното приемане на електрическите превозни средства, докато производствените разходи остават високи.

„Като марка номер две за електромобили в САЩ през последните две години, ние се ангажираме да мащабираме печеливш EV бизнес, като използваме разумно капитала и пускаме на пазара правилните автомобили с двигатели с вътрешно горене, хибридни модели и изцяло електрически превозни средства в точното време“, посочва Джим Фарли, президент и главен изпълнителен директор на Ford.

През първото тримесечие на 2024 г. продажбите на електрически превозни средства на Ford са се увеличили с 86% спрямо ниските нива година по-рано. Продажбите на хибриди са нараснали с 42% на годишна база, докато продажбите на традиционните ДВГ автомобили на Ford са се увеличили с 2,6%.

Междувременно китайският производител BYD заяви, че планира да пусне първия си електрически пикап тази година, засилвайки конкуренцията с глобалните играчи.

BYD публикува снимки на модела без да разкрива продажната му цена.

Очаква се пикапът да се конкурира с подобните Ranger и F-150 Lightning на Ford,   Hilux на Toyota и Cybertruck на Tesla.

Новото предложение на BYD ще обогати гамата на компанията, която включва няколко превозни средства – от Seagull на цена от 69 800 юана (малко под $10 000) до суперавтомобила U9 за 1,68 милиона юана.

BYD не продава в САЩ, най-популярният пазар за пикапи, но има присъствие на други големи пазари за този тип превозни средства, включително Тайланд.

Компанията стана най-големият производител на електрически превозни средства в света миналата година, подпомогната от добрите цени и агресивната глобална експанзия. Тя обаче загуби тази титла през първото тримесечие на 2024 г.

BYD не е имунизиран срещу по-широките предизвикателства, пред които са изправени EV играчите заради намаляващото търсене. Китайската компания е продала 300 114 електрически превозни средства през първото тримесечие на годината, което е спад от 43% спрямо последното тримесечие на 2023 г.

Междувременно най-близкият ѝ съперник Tesla е доставил 386 810 автомобила на клиенти през първото тримесечие, отбелязвайки годишен спад от 8,5%.