Ford изостава в електрическата си трансформация
Водещият автомобилен производител Ford ще се нуждае от повече време, за да постигне поставената си цел за производство на електромобили. The Washington Post съобщава, че главният изпълнителен директор на компанията Джим Фарли очаква автомобилният производител да може да започне да произвежда 600 000 електрически автомобила годишно през 2024 г.
Първоначално Ford си беше поставил за цел да достигне това ниво на производство в края на 2023 г. с помощта на литиево-желязно-фосфатни акумулатори, които ще му помогнат да намали производствените разходи и зависимостта си от никел и други материали, при които има недостиг.
Водещите автомобилни производители губят надпреварата за китайския пазар За първи път китайските марки са лидери на местния пазар, като заемат 53% дял през първата половина на 2023 г.
В отчета за приходите на компанията Фарли обяснява, че “приблизителният темп на внедряване на електрическите превозни средства ще бъде малко по-бавен от очакваното", но според него това ще бъде "от полза за ранните участници като Ford".
"Клиентите на EV са лоялни към марката и ние печелим много от тях с нашите високообемни продукти от първо поколение", посочват от компанията.
Изцяло електрическото подразделение на автомобилния производител се справя добре през второто тримесечие на годината, като приходите от първото поколение на F-150 Lightning и автомобилите Mustang Mach-E се увеличават с 39%.
Ford сваля цената на електрическия пикап F-150 Lightning с $10 000Ходът идва, след като конкурентът Tesla започна производството на Cybertruck
След обявяването на F-150 Lightning Ford беше залят от предварителни поръчки и се наложи временно да спре да приема резервации заради засиленото търсене. Компанията наскоро намали цените на автомобила, като се позова на увеличения производствен капацитет, макар че това може да се дължи и на стремежа ѝ да привлече повече клиенти, които гледат и към моделите на конкуренти като Tesla и General Motors.
Финансовият директор на Ford Джон Лоулър заявява, че "преходът към електромобили се случва, просто може да отнеме малко повече време" и "ще бъде малко по-бавен, отколкото индустрията очакваше".
Производителят на автомобили също така се стреми да произвежда 2 млн. електромобила годишно до 2026 г., но това забавяне засяга и тази цел. CNBC съобщава, че към днешна дата Ford не знае кога точно ще може да достигне това ниво на производство, но Лоулър уверява, че компанията ще продължи да инвестира същото количество пари в EV начинанията си.