1000 км пробег - Toyota представи EV батерии от ново поколение
Toyota Motor обяви, че ще въведе високоефективни твърдотелни батерии и други технологии, за да подобри пробега и производителността и да намали разходите за своите електрически автомобили, съобщава Engadget.
Японският автомобилен производител има за цел да пусне на пазара батерии от следващо поколение от 2026 г., стремейки се да спечели потребителите с превозни средства, които предлагат по-дълъг пробег и по-бързо зареждане.
От Toyota заявяват също така, че разработват метод за масово производство на твърдотелни батерии, който възнамерява да пусне на пазара през 2027-2028 г.
Съобщението за плановете на водещия автомобилен производител идва ден преди годишната среща на акционерите, на която ще бъдат разгледани стратегията и управлението на компанията. То е и най-пълното разкриване на плановете на Toyota смята да се конкурира на бързоразвиващия се пазар на електрически превозни средства, където изостава, досега.
Във вторник акциите на Toyota поскъпнаха с 4,45%.
Пробег 1000 км
Производителят на автомобили посочва, че ще произвежда електромобил с по-ефективна литиево-йонна батерия, чийто пробег ще бъде 1 000 км. За сравнение, версията с дълъг пробег на Tesla - Model Y, най-продаваният електромобил в света, може да измине около 530 км според стандартите за тестване в САЩ.
Toyota не дава подробности за очакваните разходи или мястото на производство на новия си електромобил с дълъг пробег, нито посочва къде ще произвежда твърдотелните батерии от следващо поколение, за които посочва, че са в процес на разработване.
"Това, което искаме да постигнем, е да променим бъдещето", коментира Такеро Като, президент на новото подразделение на Toyota EV BEV Factory, във видеоклип, публикуван в YouTube канала на автомобилния производител във вторник. "Ще пуснем следващото поколение акумулаторни електромобили в световен мащаб и като пълна гама на пазара от 2026 г.".
Toyota разработва и други технологии, които планира да внедри, за да намали разходите за своите електромобили и батерии. Пример за това е "самоходна" монтажна линия за намаляване на производствените разходи. Тази иновация е въведена за първи път от американския лидер в областта на електромобилите Tesla.
BEV Factory, създадена през май, има за цел да произвежда около 1,7 млн. електромобила годишно до 2030 г., казва Като - около половината от 3,5 млн., които Toyota възнамерява да продава тогава в рамките на 12 месеца.
През април автомобилният производител е продал 8 584 електрически превозни средства в световен мащаб, включително под марката Lexus, което за първи път представлява повече от 1% от глобалните му продажби за един месец.