Съвременните електрически автомобили не са много практични за състезания за издръжливост заради дългото време, нужно за зареждане, но Toyota може би има алтернатива, съобщава Engadget, след като нейното подразделение Gazoo Racing представи GR H2 Racing Concept.

Моделът е проектиран да се състезава в новата категория водородни автомобили на състезанието „24 часа на Льо Ман“. Автомобилният производител не разкрива спецификациите си, но посланието е ясно - това е автомобил без вредни емисии, който може да прекарва повече време в състезания и по-малко в зареждане с гориво.

Toyota не съобщава дали и кога GR H2 ще се появи на пистата. Машината е създадена за "бъдещи състезания", казват от производителя, тъй като искат да усъвършенстват концепцията си преди да я пуснат в подобна надпревара.

Toyota разработва “следващо поколение” електромобили Друг водещ производител - Nissan, представи физически модел на своята електрическа концепция Max-Out

Компанията не е чужда на моторните спортове с ниски и нулеви емисии. От 2021 г. насам тя се състезава с Corolla с водороден двигател в японските серии Super Taikyu, а нейният хибриден хиперавтомобил GR010 зае първите две места на подиума в генералното класиране на миналогодишното състезание в Льо Ман. Специално конструиран водороден автомобил като GR H2 всъщност е продължение на стратегията на Toyota.

Но съобщението идва в деликатен момент за японския производител. Марката пренасочва фокуса си към електромобилите след години на съпротива срещу сегмента в полза на хибридите и водородните разработки. В същото време новият главен изпълнителен директор Коджи Сато иска да е сигурен, че водородът ще остане "жизнеспособна опция".

И GR H2 е намек за това как Toyota се справя с тази дилема - компанията може да продължи да използва водород в категории, в които бързите спирания са важни, като същевременно ухажва пазара на леки автомобили, който очаква електромобили като bZ4X и Lexus RZ, посочва още Engadget.

Porsche дава поглед „как може да изглежда спортният автомобил на бъдещето"

Porsche също представи нова своя спортна разработка - най-новия си концептуален автомобил, наречен Mission X. Компанията твърди, че моделът ни дава "поглед към това как може да изглежда спортният автомобил на бъдещето".

Предполага се, че Mission X ще бъде електрически хиперавтомобил с дизайн, който черпи вдъхновение от старите модели на автомобилния производител, включително 959, Carrera GT и 918 Spyder. С каросерия, дълга 4,5 метра, широка 2 метра и висока малко повече от метър, това е сравнително ниско разположен компактен автомобил.


Porsche

Новият модел на Porsche има специално покритие Rocket Metallic, въпреки че големи части от автомобила са с олекотен стъклен купол с екзоскелет, изработен от подсилена с въглеродни влакна пластмаса. Тези части включват половината от вратите, които са изработени в стила на спортните автомобили от Льо Ман и се отварят напред и нагоре. Вътре има две седалки, изработени от кожа и подсилена с въглеродни влакна пластмаса, открит волан, както и множество камери и часовници на таблото, които могат да показват времето за обиколка и жизнените показатели на водача.

Porsche също така проектира автомобила с шахматно разположени гуми - 20-инчови колела отпред и 21-инчови колела отзад - с цел подобряване на аеродинамиката.

Porshe разработи водороден двигател, равностоен на култовия V8В сравнение с него обаче постига по-нисък разход на гориво и нулеви въглеродни емисии

Ако Mission X някога бъде пуснат в серийно производство, автомобилният производител възнамерява да го превърне в най-бързия автомобил на пистата Нюрбургринг Нордшлайфе, популярна трасе в Германия. Батерията му ще бъде монтирана централно зад седалките и ще разполага с 900-волтова системна архитектура, която може да зарежда автомобила два пъти по-бързо от Taycan Turbo S.

Разбира се, всичко това е, ако Mission X някога се превърне в реален продукт, който хората могат да купят. Засега обаче това е само концепция.