Акциите на собственика на Cartier - Richemont отбелязаха сериозен скок, след като луксозната група отчете 10% увеличение на продажбите през третото фискално тримесечие.

Продажбите нарастват до 6,2 млрд. евро (6,38 млрд. долара) при постоянни обменни курсове през трите месеца до края на декември, което швейцарската луксозна марка определи като „най-високата си досега“ стойност на тримесечните продажби. Това е доста над 1% увеличение, очаквано от анализаторите.

Акциите на Richemont поскъпнаха със 17,15% в 8:10 ч. лондонско време тази сутрин.

Други акции на луксозни компании като конгломерата LVMH, Kering и Christian Dior се повишиха с около 8%. Търговците на дребно Moncler, Burberry и Hermes също достигнаха нива около върха на индекса Stoxx, което бележи положителен сигнал за луксозния сектор в Европа през периода на празничното пазаруване, допълва CNBC.

Richemont отчете двуцифрен ръст във всички региони с изключение на Азиатско-тихоокеанския, където продажбите спадат със 7%, водени от 18% спад в комбинираните региони на континентален Китай, Хонконг и Макао. Китай, който някога беше двигател на търсенето на луксозни стоки, сега е основният фактор, затрудняващ сектора, тъй като се бори с макроикономическия спад след пандемията.

Цената на акциите на Richemont беше нестабилна през последната година на фона на смяната на висшето ръководство и по-широките колебания на пазара на луксозни стоки, допълва CNBC.

Акциите скочиха при назначаването през май на новия главен изпълнителен директор Николас Бос, бивш ръководител на бижутерийната марка Van Cleef & Arpels на групата. Понастоящем акциите са поскъпнали с 28,75% на годишна база.

Резултатите бележат завръщане към растежа на компанията, която отчете спад от 1% на годишна база в продажбите си за първото полугодие до септември, като се позова на предизвикателния макроикономически контекст и по-трудните условия в Китай.

Продажбите в този период възлизат на 10,1 млрд. евро.

До този момент групата от висок клас се отличаваше от по-широкия спад в луксозния сектор, като през май отчете рекордни продажби за цялата година.

Лука Солка, старши анализатор за световните луксозни стоки в Bernstein, заяви, че резултатите от днес са положителен ранен сигнал за възстановяването на по-широкия луксозен сектор.

Европа и Азиатско-тихоокеанският регион, с изключение на Китай, „отбелязаха значителни подобрения, дължащи се на по-високо вътрешно търсене и силния приток на туристи, докато Америка продължава да се движи от силно местно търсене“, допълни анализаторът.

„Възприемаме това като окуражаващ знак и потвърждение - както очакваше пазарът през последните седмици - че 3Q24 може да е било дъно“, добави той, визирайки календарното трето тримесечие до септември.

Анализаторите на Citi добавиха, че очакват силните резултати да „подкрепят акциите на Richemont и по-широкия луксозен сектор, който е в затруднение през последните 18 месеца“.