LVMH отчете слаби продажби заради забавянето на луксозния пазар в Китай
След отчета за приходите нетното състояние на главния изпълнителен директор Бернар Арно спадна със 135 млн. долара
Ръстът на продажбите в най-големия конгломерат за луксозни стоки LVMH се забавя през второто тримесечие, в резултат на ограничените разходи за мода от висок клас от потребителите на китайския пазар.
Тенденцията е обратна на западните пазари, където търсенето леко се повишава, става ясно от отчета за второто тримесечие на групата.
LVMH отчете приходи от 41,7 млрд. евро (45,2 млрд. долара) през първата половина на 2024 г., което е спад от 1%, и 20,9 млрд. евро (22,7 млрд. долара) през второто тримесечие и представлява ръст от 1% на годишна база, като не отговаря на средните прогнози за 42,3 млрд. евро (45,9 млрд. долара) през първата половина и 21,5 млрд. евро (23,3 млрд. долара) през второто тримесечие.
След отчета за приходите нетното състояние на главния изпълнителен директор Бернар Арно спадна със 135 млн. долара, според класацията на Forbes за милиардери в реално време.
За сравнение, през първото тримесечие ръстът от продажбите е бил 3% на годишна база, а през 2023 г., когато потребителите на ключовия пазар в Китай са пазарували луксозни стоки, след като са излезли от пандемичното блокиране, ръстът е бил двуцифрен, отбелязва Reuters.
Докладът на LVMH, която е втората по големина компания в Европа, листвана на борсата, на стойност около 340 млрд. евро, следва предупрежденията за печалбата на по-малките марки Burberry и Hugo Boss от миналата седмица.
Акциите на LVMH са се понижили със 7% от началото на годината досега, като от март спадът е забележителен – 21%.
Продажбите на LVMH не отговарят на очакванията за приходи от 21,6 млрд. евро, според проучване на LSEG, базирано на мнението на шестима анализатори.
„Това не би трябвало да е непреодолим проблем, като се има предвид минималният размер на пропуските и значителният спад, който цената на акциите на LVMH претърпя след първоначалната еуфория при отчитането на последното тримесечие за 2023“, коментира Лука Солка, анализатор в Bernstein, цитиран от Reuters.
Основните бизнес групи на френския конгломерат - вино и спиртни напитки, мода и кожени изделия, парфюмерия и козметика, часовници и бижута, селективна търговия на дребно - отбелязват общо 2% увеличение на органичния ръст на приходите през първото полугодие, с изключение на вино и спиртни напитки, както и часовници и бижута, които отбелязват спад на приходите.
Модните и кожените изделия, както и бизнес групите за парфюмерия и козметика, отбелязаха ръст от съответно 1% и 4% през второто тримесечие благодарение на продължаващия успех на парфюмите Sauvage и J'adore на Dior.
Оперативната печалба за първото полугодие възлиза на 10,65 млрд. евро, като оперативният марж е 25,6%, което е спад спрямо 27,4% преди година. Това е в сравнение с очакванията за 11,11 млрд. евро и марж от 26,2%, според Visible Alpha.
Акциите на LVMH са волатилни, откакто започна забавянето на търговията в луксозния сектор и са се понижили на фона на опасенията, че купувачите от средната класа в икономика № 2 в света се отдръпват от покупките поради спада на пазара на недвижими имоти и несигурността на работните места.
Продажбите на компанията в Азия, с изключение на японския пазар, спаднаха с 14% през второто тримесечие, влошавайки се спрямо спада от 6% през първото тримесечие.
Продажбите в Япония, където туристите се възползват от слабата йена, обаче продължават да растат.
Финансовият директор на LVMH Жан-Жак Гийон заяви, че е трудно да се даде прогноза за китайския пазар, но добави, че „китайският клиент се държи доста добре“.
„Все още виждаме много пътуващи от Китай, особено в Япония, което говори за апетита на континенталните жители към нашите марки и няма признаци на изчезване“, заяви Гийон пред анализатори. Бизнесът с клиенти от САЩ и Европа е „малко по-добър“, добави той.
Според него рязкото увеличение на продажбите в Япония оказва значителен натиск върху маржовете, тъй като разходите и цените са по-ниски в сравнение с Китай.
Бернар Арно, председател и главен изпълнителен директор на LVMH, е най-богатият човек в Европа и е заемал първо място в списъка на милиардерите на Forbes в определени моменти през 2023 и 2024 г. – оценяван съответно на 211 и 233 млрд. долара, но днес е на стойност 191 млрд. долара и е третият най-богат в света. 75-годишният магнат на луксозни стоки се насочва от строителния бизнес към луксозната мода през 1984 г., когато купува Christian Dior от банкрут за 95 млн. долара.
Докато управлява Dior, той стратегически увеличава дяловете си в LVMH на фона на продължаващите конфликти в управлението, като през 1989 г. затвърждава собствеността си върху LVMH и включва Dior в компанията.
Арно се появява за първи път в списъка на световните милиардери на Forbes през 1997 г., когато стойността му е оценена на 3,6 млрд. долара. Оттогава насам е изградил огромна империя със 75 луксозни марки в областта на модата, бижутата, красотата и алкохола.
През април 2023 г. LVMH стана първата европейска компания, която достигна оценка от 500 млрд. долара, като цената на акциите ѝ надхвърли 900 евро (977 долара), след като отчете двойно по-голям от очаквания ръст на тримесечните продажби. Стойността на LVMH спадна до 375 млрд. долара, като цената на акциите ѝ се понижи с 24% от пика на стойността ѝ, допълва Forbes.
LVMH спонсорира Олимпийските игри в Париж.
Миналата година групата обяви, че Louis Vuitton, Dior и Berluti ще се грижат за спонсорството, а бижутерът Chaumet ще изработи олимпийските и параолимпийските медали. Moët Hennessy и Sephora също ще участват в осигуряването на подаръци и гостоприемство.
Според Vogue LVMH е предоставил финансова подкрепа на организационния комитет в размер на до 2 млн. евро (2,17 млн. долара), което показва ключовата роля на конгломерата във френската икономика.