Наследниците Арно окупират властта в LVMH
Най-сериозната задача има най-малкият от милиардерските синове – Жан, който трябва да привлече Gen Z към лукса
Най-богатият човек света – Бернар Арно, главен изпълнителен директор на конгломерата за луксозни стоки LVMH, продължава да включва наследниците си в Управителния съвет на компанията – точно по стратегията на медийния титан Логан Рой от хитовия сериал на HBO "Наследници".
Александър Арно, на 31 г., и Фредерик Арно, на 29 г., са последните от наследниците на милиардера, които се присъединяват към династичния състав на компанията, след като акционерите одобриха кандидатурите им в края на миналата седмица.
Така те влизат в редиците на властта заедно с другите си братя и сестра, разширявайки контрола в империята на LVMH, включително и съвсем младият Жан Арно, ръководител на подразделението за часовници на Louis Vuitton, роден през 1998 г., отбелязва Fortune.
Фамилията Арно обича да бъде в атмосферата на семеен блясък, например организират ежемесечни обеди в централата на LVMH в Париж, за да обсъдят бъдещето на луксозната си империя.
Патриархът на семейството Бернар Арно, чието състояние се оценява на 218 млрд. долара, често подчертава, че децата му трябва да заслужат мястото си в компанията. Очевидно всички негови потомци вече са изпълнили тази важна задача, след като заемат ръководни постове в бизнеса.
Усилията на LVMH да запази управлението в семейни ръце са на фона на бурно време за луксозната индустрия.
Но въпреки трудностите, LVMH остава устойчива, като миналата седмица съобщи, че продажбите за първото тримесечие са нараснали с 3% на органична база до 22 млрд. долара, което отговаря на прогнозите. Компанията се оценява на 430 млрд. долара.
LVMH не отговори на запитването на Fortune за коментар.
Дете-чудо или непо бебе?
Жан Арно, който все още не заема позиция в борда на директорите, участва в семейния бизнес от 2017 г., когато влиза като сътрудник по продажбите в Louis Vuitton.
След стажове в McLaren Racing и Morgan Stanley, както и магистърска степен от MIT по финанси и математика, най-младото отроче на LVMH се завръща като директор маркетинг и развитие на подразделението за часовници през август 2021 г., преди да поеме ръководството година по-късно.
Създадено преди 20 години, подразделението за часовници имаше за цел да промени стратегията си за колекционери на часовници, които не приемат сериозно луксозните марки бижута.
Въпреки че първоначално Louis Vuitton продаваше по-достъпни луксозни часовници в по-големи обеми, Жан направи значителни промени в бизнес модела на марката през краткия си мандат, включително като ограничи магазините на Louis Vuitton, предлагащи часовници и изпрати в историята някои модели от колекцията на марката.
Миналата година той възобнови линията Tambour, но изработи само един часовник от редкия метал тантал. През октомври изработи 10 часовника в колаборация с Rexhep Rexhepi с главозамайващата цена от 497 000 долара.
Промените на малкия син Арно означават, че един часовник на Louis Vuitton ще струва средно 20 000 долара, което е петкратно увеличение в сравнение с днес. Тези решения отличават марката от другите часовници на LVMH, включително TAG Heuer, Hublot и Zenith, и са фокус върху задълбочената изработка и ексклузивността над всичко останало – дори над печалбата.
"Няма да спечелим много пари от това", заявиАрно пред Wall Street Journal. "Няма да е много печеливша стратегия, но наистина става въпрос да сме сигурни, че ще променим изцяло посланието към колекционерите", допълни той.
Gen Z не харесва лукса
Въпреки че LVMH назначи толкова млад човек за ръководител на подразделението за часовници, амбициите в новия модел на управление все още не са намерили разбиране сред представителите на поколението Z, към което се причислява самият Жан Арно.
LVMH може и да се справя с бурята на забавянето на производството на луксозни стоки, но секторът за часовници и бижута отчита 5% спад в приходите за първото тримесечие до 2,6 млн. долара.
Клиентите от поколението Z степен се отдръпнаха от луксозните стоки поради незаинтересоваността си от престижа и статуса в полза на устойчивостта.
Други се опасяват, че икономиката ще ги принуди да пестят много повече. "Ако настъпи рецесия, тогава 100% ще купувам по-малко или може би дори ще спра да купувам изобщо", казва 28-годишният инфлуенсър в сферата на луксозния начин на живот Джефри Хуанг пред Reuters.
Залогът за луксозните марки да се харесат на тази придирчива аудитория е все по-голям, тъй като според прогнозите на Bain & Company до 2025 г. поколението Z ще представлява 70% от пазара на луксозни стоки.
Нужда от млади клиенти
Въпреки тенденциите, има млади клиенти, които споделят интереса на старата гвардия към часовниците.
По-голямата част от поколението Z не е обсебено от престижа и обществения статус, но социалните медии разпространиха съдържание за колекционерски часовници и породиха естетически ориентирани тенденции в "мафиотските съпруги" – произлезли от култовия сериал "Семейство Сопрано", където съпругата на антигероя Тони Сопрано Кармела често е виждана със златни китки.
"Днес виждаме все по-млади хора, които са много по-информирани, отколкото техните връстници преди", казва колекционерът на часовници Аниш Бхат пред Fortune. "Те са много по-знаещи, разбират стойността на часовниците, а също така и статута, който те им дават".
LVMH се опитва да разшири аудиторията на поколението Z отвъд нишовите колекционери. През 2021 г. тя придоби 60% от Off-White LLC, търговската марка на дизайнера Върджил Аблох – артистичен директор на мъжката линия на Louis Vuitton, който почина по-късно същата година.
След това LVMH и компанията за рисков капитал Antler предоставиха на Heat, бранд за улична мода, популярен сред Gen Z, 5 млн. долара начално финансиране, за да разшири обхвата си.
И докато компанията експериментира с привличането на вниманието на младежите, самият Жан Арно се придържа към традиционна и консервативна философия, каквато е цялата индустрия за колекциониране на часовници: Луксозните часовници остават изключителна привилегия за свръхбогатите хора.
Тепърва предстои да видим дали визията на най-младия наследник съвпада с посоката на конгломерата и ще може ли да постигне така желания отклик сред потребителите.
Но както се случи в сюжета на "Наследници", на който напомня историята на семейство Арно, винаги съществува риск самите членове на престижната фамилия да попречат за бизнес възхода на малкия си брат Жан Арно.