Богатите харчат много за бижута – стига да са от правилната марка
„Бижутерийните марки на Richemont са на върха на потребителското желание“ според Лука Солка, ръководител на сектора за глобални луксозни стоки в Bernstein
&format=webp)
Перлените огърлици и гривни могат да изглеждат еднакво, но имат различна стойност за свръхбогатите, които стават все по-селективни в избора само най-висок клас бижута.
Това е положителна новина за швейцарската луксозна група Richemont, която притежава някои от най-търсените марки на пазара на луксозни бижута като Van Cleef & Arpels, Buccellati и Cartier.
„Бижутерийните марки на Richemont са на върха на потребителското желание“, заяви за CNBC Лука Солка, ръководител на сектора за глобални луксозни стоки в Bernstein „Няма дебат по въпроса. Въпреки усилията на LVMH да оспори лидерството, другите марки изостават“.
В петък Richemont отчете по-добри от очакваните продажби за четвъртото фискално тримесечие, водени от 11% ръст в рамките на подразделението Jewellery Maisons. За цялата година бижутерийният сегмент е най-силният в групата с ръст от 8%.
Резултатите завършват сезона на отчетите, в който големите имена в лукса от LVHM до Kering и Burberry съобщиха за забавяне на продажбите в тримесечието до март, с което попариха надеждите за обрат в изпадналия в затруднение сектор.
Продажбите на подразделението за часовници и бижута на LVMH не са се променили на годишна база през първото тримесечие, като през 2024 г. са намалели с 2% на органична база на фона на по-слабото търсене на ключови марки като Tiffany & Co, Bvlgari, TAG Heuer и Hublot.
„Печелим пазарен дял при бижутата, от маркови и немаркови компании“, заяви председателят на Richemont Йохан Рупърт по време на разговор за приходите в петък.
Часовниците изостават
Въпреки блясъка на бижутерийните марки обаче, Richemont не е напълно имунизиран срещу по-широките секторни насрещни ветрове.
Резултатите от подразделението за специализирани часовници, в което влизат Piaget и Roger Dubuis, показват по-различна картина. Продажбитена спаднаха с 13% през 2024 г., главно поради слабост в Китай. Този темп се понижи съвсем леко през втората половина на годината благодарение на възстановяването на силните позиции в Северна и Южна Америка
„Световният пазар на часовници отбеляза забавяне, което се отрази на обемите. То беше водено от слабост на търсенето в Китай, при по-голяма устойчивост на високите ценови сегменти“, заявиха от компанията.
Много други швейцарски производители на часовници от висок клас, включително Rolex, Patek Philippe и Audemars Piguet, са частна собственост, което прави резултатите им трудни за разгадаване, допълва CNBC.
Насрещни ветрове
Растежът на пазара на бижута от висок клас в сравнение с други основни продукти на висшата мода, като модни и кожени изделия, може да се окаже в добра позиция за Richemont на фона на възраждащите се неблагоприятни фактори в световната търговия.
Компанията заяви, че няма да предприеме увеличение на цените,което контрастира с предупрежденията за повишаване от други в сектора на лукса и бижутата.
„Бизнесът е все по-зависим от бижутерийното си звено и се надяваме, че силата на марките му в тази област ще го подкрепи“, заяви Ръс Молд, инвестиционен директор в AJ Bell.
Въпреки това той предупреждава, че компанията може да се изправи пред предизвикателства, които да застрашат пазарната ѝ доминация. „Richemont продължава да се сблъсква с няколко значими насрещни ветрове като силата на швейцарския франк спрямо долара, по-високите цени на златото и въздействието на митата“, допълва той.