Фарел Уилямс и Tiffany предлагат диамант, който „не се поддава на гравитацията“
Продуктът е новото усилие на компанията за бижута, собственост на LVMH, да се издигне в сегмента от висок клас
Тази седмица Tiffany&Co представи новия Titan Setting, създаващ илюзията за витаещ диамант.
Ефектът е възможен благодарение на „платформата“ Floeting - патентовано творение на новозеландска бижутерска компания, което включва микроинженерно разработен кръгъл брилянт.
„Диамантът сякаш се противопоставя на гравитацията“, заяви съизобретателят на Floeting Крис Бенхам, цитиран от Financial Times.
Featuring a Floeting® platform that forgoes prongs and visible metal, the innovative new Titan Setting is designed to make it appear as though the diamond is hovering over the finger—a creative feat that allows the brilliant diamond to take center stage: https://t.co/EbCyMUlRV5 pic.twitter.com/Lcx6J9O0LA
— Tiffany & Co. (@TiffanyAndCo) January 28, 2025
Продуктът е новото усилие на Tiffany&Co, собственост на LVMH, да се издигне в сегмента на бижута от висок клас, където заявките ѝ се реализират бавно въпреки инвестициите на френския конгломерат в ребрандирането ѝ от 2021 г. насам.
Групата LVMH не докладва за резултатите на отделните марки, но продажбите на подразделението за часовници и бижута се представиха неблагоприятно през 2024 г., като приключиха годината с 2% спад на приходите спрямо 2023 г. на органична база. Въпреки подобрението при Tiffany, инвестициите в категорията натежаха върху оперативната печалба.
Под ръководството на LVMH през 2023 г. Tiffany представи цялостен редизайн на водещия си бутик в Манхатън, описан като „най-голямата инвестиция в историята на лукса“, както и редица сътрудничества с имена като Supreme, Fendi, Nike и Beyoncé.
Самият Titan Setting е част от новата част на колекцията Titan в сътрудничество с творческия директор на Louis Vuitton за мъже - изпълнителят и музикален продуцент Фарел Уилямс.
Tiffany е първата бижутерска къща, която използва платформата Floeting, чието усъвършенстване отнема 17 години, с участието на научни и лаборатории за скъпоценни камъни, и дори бивш инженер от Формула 1. Камъкът, който се предлага, има 89 фасети, с около 50% повече от средния кръгъл брилянт, както и свръхпрецизни микроребра за свързване на обков.
Разработването на първия кръгъл брилянт се приписва на белгийския диамантист Марсел Толковски през 1919 г., а шлифоването отдавна е в полезрението на Tiffany - патентованият годежен пръстен Tiffany setting включва кръгъл брилянт, придържан от шест зъбци. Но днес формата става все по-неразличима на пазара и се продава все по-трудно, тъй като потребителите търсят по-интересни и необичайни камъни с фантастична шлифовка.
Партньорството на Tiffany с Floeting следва тенденцията сред водещите бижутерски къщи, които се стремят да укрепят идентичността на марката чрез разработване на разпознаваеми модели, настройки и дизайн.
Тобиас Кормайнд, управляващ директор на 77 Diamonds, една от най-големите онлайн бижутерии в Европа, казва, че „в момента има много силен търговски стимул всичко да е свързано с марката - и тук се появяват шлифовките, които позволяват значителна диференцираност“.
Най-силно изявена в това е Louis Vuitton, която предлага камъни във формата на звезда и цвете на емблематичния си монограм както в колекциите си за скъпоценни, така и за фини бижута.
Франческа Амфитеатроф, артистичен директор за часовници и бижута в Louis Vuitton, нарича изрязаните камъни LV Monogram „свещеният граал“ за клиентите, които според нея са „напълно съблазнени“ от тях.
В същото време друг стабилен партньор на LVMH, Chaumet, също е създал уникална шестоъгълна шлифовка, наречена Taille Impératrice (шлифовка на императрицата на френски език), с 88 фасети, която се свързва с характерната за къщата колекция бижута на тема пчели.
Създаването на нови шлифовки обаче изисква значително време и инвестиции.
По тази причина малките независими бижутери разработват проекти, базирани на характерни фантастични шлифовки, като например David Morris от Bond Street, известен с редовното използване на диаманти с розова шлифовка.
Вместо да се заеме с разработването на напълно нова шлифовка и настройка, Tiffany си партнира с Floeting, който вече е прекарал почти две десетилетия в работа по създаването ѝ.
„Идеята, че нещо може да бъде реализирано отвъд обяснимите му измерения, е очарователна“, казва Уилямс за причините, поради които е привлечен от платформата Floeting, която е използвана в диамантена обеца с рибена опашка и пръстен, обграден от четири титанови копия, които подчертават централния диамант.
„Човек може да погледне и да се запита: „Чакай малко, как този камък е там?“
Колекцията представя и висулка, обеци, колие, гривна и пръстен в унисекс стил, пречупени през сиви таитянски перли с диаметър над 11 мм.
Според компанията мъжете са все по-привлечени от Tiffany Titan, а новостта Floeting може да засили този интерес. Кристин Дъглас, съизобретател на Floeting, казва, че обковът е привлякъл нов сегмент клиенти мъже, които традиционно не са разглеждали диаманти, по-специално инженери, архитекти и работещи в областта на технологиите.
„Мислехме, че хората ще се отдръпнат от технологията, но всъщност се оказа точно обратното“, казва Дъглас.
Технологични титани, изкушени от диамантени бижута с магията на Фарел? Това може би е тласъкът, от който се нуждае Tiffany, допълва Financial Times.