Защо сделката на LVMH с Формула 1 за един милиард долара е нещо повече от партньорство
На фона на спада в търсенето и глобалната търговска несигурност, еуфорията около спортните събития може да се превърне в дългосрочен печеливш актив за луксозния конгломерат
&format=webp)
Когато в края на миналата година LVMH обяви сделка с Формула 1 на стойност около 1 милиард долара, това беше повратна точка в стратегията на луксозния конгломерат в областта на спорта.
Формула 1 е най-елитната автомобилна надпревара с 24 състезания по цял свят.
Десетгодишното партньорство с LVMH включва участие на три нейни марки в състезанията, включително Tag Heuer, който заменя Rolex като официален хронометър, и поръчкови куфари Louis Vuitton, в които се съхраняват трофеите за победителите, отбелязва Fortune.
През изминалия уикенд, когато отборите се подготвяха за Гран при на Монако, главният изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно посети Red Bull Racing заедно с наследниците си: Фредерик, главен изпълнителен директор на Loro Piana, отговарящ за партньорството във Формула 1; Александър, заместник-главен изпълнителен директор на подразделението за вина и спиртни напитки Moët Hennessy, и Жан – директор на отдела за часовници на Louis Vuitton.
Tag Heuer става официален хронометър на F1 и първи титулярен спонсор на състезанието в Монако. Марката има дълга връзка с града-държава, като през 1969 г. създава колекция часовници, споделяща името „Монако“. Освен това има цяла линия часовници, посветени на Формула 1, чиято цена достига до 4750 паунда.
Завръщането на часовника, който за последен път е бил официален хронометър през 2003 г., постави марката на LVMH в полезрението на клиентите.
„От началото на 2025 г. трафикът в магазините се е увеличил с двуцифрено число“, заяви изпълнителният директор на Tag Heuer Антоан Пин пред Vogue Business.
Коригирахме леко нагоре производството на моделите, свързани с автомобили, като Carrera и Monaco, за да отговорим на търсенето. Тези модели дърпат бизнеса напред, което е и причината да смятам, че F1 работи.“
Видимостта на F1 може да извлече ползи и с течение на времето. Въпреки че събитията привличат звезди от А-листи от цял свят, състезанията се харесват на по-млада и по-широка демографска аудитория, което повишава тяхната гледаемост и интерес. Drive to Survive на Netflix също помогна спортът да се почувства по-достъпен, като предложи поглед към това, което се случва зад кулисите.
Това е добър знак за Tag Heuer, чието влияние нараства. Позицията на марката скача в списъка на 20-те най-големи швейцарски марки часовници по продажби от 15-о място през 2023 г. на 11-о през 2024 г., според доклад на Morgan Stanley и LuxeConsult, публикуван по-рано тази година.
„Намираме се във фаза, в която утвърждаваме ролята си на хронометрист. В бъдеще бихме могли да фокусираме посланието си върху зрелищния аспект на Формула 1 и емоциите, които тя поражда, всичко това допринася за нейната постоянна привлекателност“, допълва Пин.
LVMH е навлязла в света на спорта по повече начини, отколкото във Формула 1.
Френският конгломерат си партнира с Олимпийските игри в Париж миналата година, като Chaumet проектира медалите на победителите, а Louis Vuitton създаде куфарите, в които се съхраняваха до връчването им.
Louis Vuitton беше титулярен партньор на Купата на Америка в Барселона - сътрудничество с ветроходния шампионат, което датира от 1983 г.
Миналата година конгломератът закупи и мажоритарен дял във футболния Paris FC, докато конкурентният бранд Chanel стана официален партньор на The Boat Race във Великобритания между университетите Оксфорд и Кеймбридж.
И докато спадът в търсенето на луксозни стоки продължава, а световната търговска война кара марките да се борят с несигурност, LVMH може да се възползва от еуфорията в света на спорта.
Пресечната точка между лукса и спорта позволява на марктие да влияят на различни групи клиенти чрез спортисти и събития.
Ако са успешни, тези партньорства могат да привлекат по-голяма аудитория както за спортното събитие, така и за компаниите, допълва Fortune. От LVMH не отговориха на запитването за коментар по темата.