Швейцарска марка часовници, собственост на френския конгломерат за луксозни стоки LVMH, води преговори да поеме ролята на официален спонсор на автомобилните състезания Формула 1 - едно от най-значимите и скъпи маркетингови споразумения в спорта.

Rolex е официален спонсор на Формула 1 от 2013 г. насам, като характерните за нея зелени и златни реклами станаха почти неразделна част от пистите. Популярността на спорта се разраства през този период, отчасти благодарение на успеха на поредицата на Netflix "Formula 1: Drive to Survive".

Сега Tag Heuer, по-малка марка, води преговори за поемане на договора за спонсорство на Формула 1, потвърди главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гион в конферентен разговор във вторник вечерта след финансовите резултати на компанията за второто тримесечие.

"Нищо не е решено", заяви Гион.

Преговорите подчертават амбициите на LVMH за подразделението за часовници, което включва Tag Heuer, Hublot и Zenith. Комбинираните продажби на звеното, ръководено от Фредерик Арно, едно от петте деца на основателя на LVMH Бернар Арно, изпреварват по общ пазарен дял Rolex, както и марките, притежавани от Richemont и Swatch Group AG.

Coronet, онлайн блог, посветен на новините за Rolex, пръв съобщи за преговорите по-рано този месец. Изданието обяви, че в момента Rolex плаща "десетки милиони долари" годишно по договора за спонсорство и че потенциалният нов договор с LVMH може да бъде на стойност $150 млн.

Обсъжданията се провеждат на фона на спада в търсенето и продажбите на швейцарски часовници в цялата индустрия и на промените в ръководството на марките на LVMH.

Компанията съобщи, че Антоан Пин ще поеме поста главен изпълнителен директор на Tag Heuer, след като Жулиен Торнар напусна тази длъжност и се насочи към ръководния пост в Hublot.