12 месеца преговори, $160 млн. инвестиция: Бернар Арно и сделката за спонсорство на Игрите
„Това не е само, за да се покажат марките. То е, за да се демонстрира духа на нашата група и на страната ни. Показваме силата ѝ пред света“, заяви най-богатият французин
За първи път луксозна марка стана главен спонсор на Олимпийските игри. И това не е просто марка, а империята LVMH, собственост на най-богатия човек във Франция Бернар Арно.
„Опитахме се да намерим начин с Олимпийския комитет - да можем да покажем може би нещо, което никога досега не е правено с Олимпийските игри“, заяви председателят и главен изпълнителен директор на луксозния конгломерат пред CNBC в Париж.
Сделката за спонсорство на LVMH отнема една година преговори и в крайна сметка се изразява в инвестиция от около 160 млн. долара от компанията майка на марки като Celine, Louis Vuitton, Tiffany, TAG Heuer и Dom Perignon.
Притежаваната от LVMH компания Chaumet, чиито парижки корени датират от 1812 г., е първият бижутер в историята на Олимпийските и Параолимпийските игри, който проектира медалите.
Те са поставени в специални куфари за съхранение, изработени от Louis Vuitton. В апартаменти за височайши гости на събитието ще се сервират вина и спиртни напитки на компанията Moët Hennessy.
На церемонията по откриването в петък френските отбори носеха униформи, проектирани от Berluti на LVMH.
Арно заявява, че спортът е и ще продължи да бъде ключова част от бъдещето на компанията му.
Винаги сме били близо до спорта, защото той има ценности, които споделяме.
Лукс под натиск
Олимпийското спонсорство на LVMH идва в момент, когато потребителите в САЩ и Азия са подложени на натиск.
Слабостта на японската йена кара желаните китайски купувачи на луксозни стоки да се насочат към Япония, за да купуват стоки на LVMH на преференциални цени.
Луксозният гигант, считан за индикатор за сектора като цяло, доведе до разпродажби сред световните акции на луксозни компании тази седмица, след като продажбите за второто тримесечие останаха под очакванията на анализаторите.
В отчета си за полугодието LVMH съобщи, че продажбите в Япония са се увеличили с 57% през второто тримесечие, докато в останалата част на Азия са намалели с 14%.
„Намираме се в период, в който има много несигурност на геополитическа основа, с войни, икономически проблеми с инфлацията, с лихвените проценти и т.н. Но аз все още съм доста оптимистично настроен в дългосрочен план“, казва Арно и допълва: „Тази тенденция в средносрочен план, ще продължи с възходи и спадове.“
Един особен предолимпийски обяд
В четвъртък френският президент Еманюел Макрон беше домакин на предолимпийски обяд с ръководители от цял свят, включително Бернар Арно, Илон Мъск и основателят на Airbnb Брайън Чески.
Чески заяви, че една от основните теми на разговора по време на обяда е била „променящият се характер на икономиката, задвижван от изкуствения интелект и роботиката, и какво ще означава това за следващото поколение“.
Обядът, организиран ден преди церемонията по откриването, е част от по-широките усилия на Елисейския дворец за насърчаване на инвестициите във Франция, като междувременно остава несигурността относно управляващото правителство след предсрочните избори през юли, отбелязва CNBC.
Преди обяда Арно отбеляза, че последният път, когато са разговаряли с Илон Мъск, е било по повод идеята за изтрелването на собственика на Louis Vuitton в една от неговите ракети. „Трябва да помислим“, каза Арно. „Страхувам се, че той ще ме помоли да отида с него в Космоса.“