От подиума в бутика: Новата стратегия на Gucci носи крехък оптимизъм за продажбите
В опит да излезе от продължителното затруднение марката наруши конвенциите в бранша и пусна най-новата си колекция директно в 10 флагмански магазина до 12 октомври
&format=webp)
Подходът „виж веднага, купи веднага“ на Gucci, приложен за първата колекция на новия дизайнер Демна с цел да привлече клиентите в магазините след години на слаби продажби, показва ранни признаци за успех, пише Reuters.
Гвасалия Демна „открадна шоуто“ по време на Седмицата на модата в Милано миналия месец, след като публикува снимки от първата си колекция за Gucci в социалните мрежи ден преди официалния дебют на събитието, на което присъстваха редица знаменитости.
На следващия ден Gucci отново наруши конвенциите в бранша, като направи тоалетите от колекцията незабавно достъпни в десет флагмански магазина до 12 октомври.
Големите луксозни модни къщи обикновено се придържат към строг календар на модни ревюта месеци преди дрехите да се появят в магазините. Но бързият подход на Gucci показва някои ранни подобрения в посещаемостта в търговските обекти в САЩ, показват данни от Placer.ai и предоставени на Reuters от Colliers.
В магазина на Rodeo Drive в Лос Анджелис, един от бутиците, снабдени с новите продукти, посещаемостта е нараснала стабилно през всеки от четирите дни след шоуто в Милано на 23 септември, като седмичните посещения са се увеличили с 53% спрямо предходната седмица. В магазина на Gucci на Wooster Street в Ню Йорк седмичната посещаемост е нараснала с 19%.
Посещенията в САЩ са достигнали най-високото си ниво за последните три седмици през уикенда след старта на колекцията на Демна.
Собственикът на Gucci – френският конгломерат Kering, както и самата модна къща отказаха да коментират въпроса за интереса на купувачите към колекцията на Демна.
Успех на новата колекция би бил важна стъпка към съживяването на затруднената марка, която съставлява по-голямата част от продажбите и печалбата на Kering.
Изпълнителният директор Лука де Мео и директорът на Gucci Франческа Белетини, и двамата наскоро назначени, са под натиск да обърнат двугодишния спад в продажбите. Приходите са спаднали с 25% на годишна база през последното отчетено тримесечие. Посещаемостта на магазините е спаднала още повече тази година, заяви през юли Белетини, тогава заместник-изпълнителен директор на Kering.
Новата стратегия на Gucci да пренася модните ревюта в магазините е необичайна в бранша и се използва само от време на време, предимно от по-малки марки като Jacquemus и Burberry, отбелязва Reuters.
Но незабавният търговски тест на Gucci има смисъл, казва Лоре Ан Чансел, преподавател по моден маркетинг в бизнес колежа EIML в Париж.
Каква е историята, която марката разказва напоследък? Не е много. Gucci трябва да се възползва от новото внимание след период на промени след напускането на предишния дизайнер през февруари“, обяснява тя, имайки предвид Сабато де Сарно.
На Авеню Монтен в Париж, където се намира един от трите бутика, представящи новата колекция в Европа, продавачите и клиентите споделят, че от месеци не са виждали такъв интерес.
На витрината му марката излага по-малка и по-евтина версия на класическата Jackie близо до касата. С цена малко под 2000 евро тя е значително по-ниска от 3200 евро за други модели на Gucci.
„В крайна сметка останах в бутика по-дълго, отколкото мислех“, каза Гейл Дейфел, туристка от Калифорния, добавяйки, че е била изненадана да открие новата колекция на Демна, включваща кожени палта и нови версии на чантите Bamboo и Jackie, които вече са в магазина. За себе си тя е избрала чифт кожени ботуши.
Новата колекция, която ще бъде пусната в по-широк мащаб през януари, също подсказва търговския подход на марката, която се стреми да привлече по-млади и по-малко заможни купувачи, които се отказват от луксозните разходи поради икономическата несигурност.
Цялата индустрия, която сега е в спад, трябва да си върне клиентите, които бяха отблъснати след агресивното повишение на цените с фокус върху супербогатите.
Новите модели на Gucci биха могли да разширят привлекателността на марката, смята луксозният консултант Лин Ли Те. „Мисля, че той уцелва интересите на всички клиенти на Gucci от последните десетилетия“, допълва тя, имайки предвид Демна.
Дизайнерът от Грузия пое ръководството на Gucci в момент на преструктуриране в цялата индустрия, като нови дизайнери се появиха и в Chanel, Dior и Loewe.
На този фон луксозните конкуренти на Gucci организират пищни събития и екстравагантни кампании, като LVMH например наскоро откри бутик Louis Vuitton с формата на океански лайнер в центъра на Шанхай.
Междувременно силно задлъжнелият Kering е под натиск да балансира инвестициите в маркетинг с мерки за намаляване на разходите.
В Китай дебютът на Демна на модната седмица в Милано беше излъчен на VIP събитие с местни знаменитости в Пекин. Това предизвика краткосрочен скок в онлайн интереса, който отшумя за два дни, казва Алексис Бонхом, управляващ луксозната консултантска компания Trinity Asia. „Кампанията увеличи интереса към марката, но все още предстои да се докаже дали ще доведе до продажби“, допълва той.