Kering отчете слабо тримесечие, приходите спадат с 14% на годишна база
Френската група за луксозни стоки и собственик на Gucci обяви по-ниски от очакваните продажби за периода и посочи, че предстоят допълнителни макроикономически пречки
&format=webp)
Акциите на Kering поевтиняха с малко над 5% в сутрешната търговия след като френската луксозна група обяви по-ниски от очакваните продажби за първото тримесечие и предупреди, че предстоят допълнителни макроикономически пречки.
Приходите на модния гигант спадат с 14% на годишна база за първото тримесечие до 3,9 млрд. евро (4,4 млрд. долара), което е под прогнозата на анализаторите на LSEG за 4,01 млрд. евро, отбелязва CNBC. Продажбите на Gucci, които са почти половината от общите приходи на групата, спадат с 25% на съпоставима база до 1,57 млрд. евро, тъй като стратегията за обновяване на марката продължава.
Слабите цялостни резултати на компанията са предизвикани основно от 25% спад в продажбите в Азия, както и от 13% спад в Северна Америка и Европа.
Председателят и главен изпълнителен директор на Kering Франсоа-Анри Пино заяви, че компанията се е сблъскала с „трудно начало на годината“ и подчерта, че предстоят нови предизвикателства предвид затруднената луксозна индустрия.
„В тази обстановка сме изцяло фокусирани върху изпълнението на нашите планове за действие, за да постигнем стратегическите и финансовите си цели и да засилим позиционирането на нашите къщи на всички пазари. Повишаваме бдителността си, за да се справим с макроикономическите насрещни ветрове, пред които е изправена нашата индустрия, и съм убеден, че ще излезем по-силни от настоящата ситуация.“
Миналия месец Kering назначи Демна Гвасалия за нов артистичен директор на Gucci в последния си опит да промени влошената ситуация за водещата си марка. Акциите на компанията обаче претърпяха спад, тъй като инвеститорите се притесниха от противоречията около предишната му работа по рекламната кампания за 2022 г. на по-малката марка на Kering Balenciaga, припомня CNBC.
Gucci претърпя последователни тримесечия на слаби продажби, след като високата експозиция към китайския пазар я засегна силно поради спада в потребителското търсене, както и по-широкия спад на пазара на луксозни стоки през последните години в условията на по-висока инфлация и затруднени икономики.
В началото на годината изглеждаше, че този пейзаж се променя, тъй като редица модни къщи от висок клас докладваха за по-благоприятни приходи за четвъртото тримесечие. Въпреки това анализаторите предупредиха, че макроикономическото забавяне, предизвикано от митата на Тръмп, може да възпрепятства възстановяването в бъдеще.
„По-слабите световни фондови пазари и по-широката икономическа несигурност ще натежат на доверието и това допълнително ще отложи възстановяването на търсенето на луксозни стоки“, коментира по-рано този месец Адам Кокран, главен анализатор на търговията на дребно и луксозните акции в Deutsche Bank.
Очакваше се луксозните марки да бъдат по-защитени от другите търговци от непосредственото въздействие на митата, тъй като марките от висок клас обикновено са в състояние да прехвърлят допълнителните разходи върху заможните потребители.
Анализаторите обаче отбелязаха, че марките с вече слаби продажби, включително Kering, може да се окажат в по-неблагоприятно положение.
„Отбелязваме също, че марките може да са по-бавни в повишаването на цените поради тарифите, като се имат предвид отслабващите настроения на клиентите и общата ценова еластичност, което е основна разлика между Kering и LVMH.“, допълваниха анализаторите от TD Cowen.