Луксозната група Kering леко надминава прогнозите за четвъртото тримесечие, но продажбите на Gucci падат с 24%
Компанията отчита 12% спад в приходите си за четвъртото тримесечие до 4,39 милиарда евро - малко над прогнозираните 4,29 млрд.
![Луксозната група Kering леко надминава прогнозите за четвъртото тримесечие, но продажбите на Gucci падат с 24%](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/profit.bg/11022025/3b607b87-d9c2-4ccf-9962-7fa5516f077b.jpg?operations=crop(0:231:3024:1932)&format=webp)
Френската компания за луксозни стоки Kering отчете по-добри от очакваното продажби за четвъртото тримесечие, които въпреки това са намалели спрямо предходната година на фона на изоставането в търсенето на основния ѝ бранд Gucci, съобщава CNBC.
Модната група, чиито марки също включват Bottega Veneta, Balenciaga и Alexander McQueen, отчита 12% спад в приходите за четвъртото тримесечие до 4,39 милиарда евро, малко над прогнозираните 4,29 милиарда евро от анализаторите на LSEG.
Продажбите на Gucci, които съставляват почти половината от общите приходи на групата, се сриват с 24% годишно през тримесечния период до 1,92 милиарда евро на съпоставима база, увеличавайки загубите за някога любимата луксозна марка на групата.
Продажбите за цялата година също се понижават с 12% до 17,19 милиарда евро спрямо очакваните 17,09 милиарда евро.
Оперативните приходи за годината възлизат на 2,55 милиарда евро, в съответствие с ревизираната прогноза на групата към октомври, но почти половината от резултата от 4,75 милиарда, постигнат предходната година.
„В една трудна година ние ускорихме трансформацията на няколко от нашите къщи и решително се заехме да укрепим желаните марки в дългосрочен план“, казва председателят и главен изпълнителен директор Франсоа-Анри Пино в изявление.
„Нашите усилия трябва да продължат и ние сме уверени, че сме довели Kering до точка на стабилизиране, от която постепенно ще възобновим нашата траектория на растеж.“
Kering е последната европейска луксозна група, която отчита печалби през последните седмици, докато инвеститорите търсят признаци на съживяване в сектор, възпрепятстван от спад в потребителските разходи, особено на ключовия китайски пазар.
Миналия месец инвеститорите бяха разочаровани от резултатите за цялата година на луксозния лидер LVMH, които се оказаха само малко по-добри от очакваните. Пазарът вярваше в обрат в целия сектор след звездните резултати от собственика на Cartier Richemont, но продължителната слабост в сегментите на модата и кожените изделия и вината и спиртните напитки на LVMH сочи за по-нататъшна слабост в сектора.
Kering, която е особено изложена на китайските потребители, се бори с особено остър спад, тъй като нейната звездна марка Gucci изглежда излиза от мода.
В четвъртък модната група обяви напускането на главния дизайнер на Gucci Сабато де Сарно, което е първата голяма промяна, откакто Стефано Кантино се присъедини като главени изпълнителен директор на бранда миналата година, за да го съживи. Ориентираният към минималистичния дизайн Де Сарно беше на поста за по-малко от две години, след като замени Алесандро Микеле, чиито максималистични стилове определяха марката през предишните години.
Предстои да бъде обявено кой ще замени Де Сарно, като от новото име донякъде зависят надеждите на инвеститорите за съживяване на Gucci.