Най-големият когломерат в луксозната индустрия LVMH продава дела си в Stella McCartney обратно на основателя на марката - дизайнерката Стела Маккартни, в опит за стабилизация на фона на сътресенията в пазара на луксозни стоки.

Понастоящем империята на Бернар Арно притежава миноритарен дял от 49% в марката, който държи от 2019 г. Допълнителни подробности за условията на продажбата след оповестяването на новината не бяха разкрити, съобщава Euronews.

Цената на акциите на LVMH се понижи с 0,66% във вторник сутринта, а през последната година те са спаднали с 2,83%.

Компанията притежава различни марки от висок клас, включително Givenchy, Celine, Fendi, Christian Dior и Sephora, както и марки шампанско като Dom Pérignon и Krug.

Stella McCartney присъства на луксозния пазар с аксесоари, дрехи и продукти грижа за кожата, като си партнира с марки като Adidas и Bolt Threads.

Преди това друга френска компания - Kering SA притежаваше марката, известна и с това, че изключва животински продукти от предложенията си и дава приоритет на екологичните дизайни.

Основателката ѝ Стела Маккартни заяви, че ще продължи да бъде съветник на LVMH по въпросите на устойчивото развитие.

Наскоро LVMH се разделия и с бранда за улично облекло Off-White на базираната в Ню Йорк компания Bluestar Alliance, а заедно с нея продаде и дела си в Cruise Line Holdings Co.

Междувременно, Morgan Stanley повиши рейтинга на LVMH до overweight от equal weight.

„Въпреки че LVMH ще бъде изправена пред редица предизвикателства през 2025 г., перспективите на Групата се подобриха значително през последните седмици, което е функция на по-благоприятната динамика в индустрията, но и на специфични за компанията фактори (подобряване на перспективите на ключовите марки Vuitton/Tiffany/Bulgari)“, мотивират се анализаторите на банката.

Луксозната империя на Бернар Арно продължава да се сблъсква с рискове, като например намаляващото търсене на ключови пазари като Китай. Това се дължи главно на изоставащото потребителско доверие в страната, както и на икономическото забавяне, предизвикано от спада в сектора на недвижимите имоти.

Продължаващата криза с разходите за живот, наблюдавана в няколко части на света, заедно с високата инфлация и лихвени проценти, допълнително изостриха този проблем, като накараха потребителите да се притесняват да харчат за скъпи луксозни стоки.

LVMH ще обяви резултатите си за цялата 2024 г. във вторник, след затварянето на борсата в Париж.