LVMH отчете по-добри от очакваните продажби за 2024 г.
Луксозният конгломерат постига „стабилни резултати, въпреки неблагоприятната глобална икономическа среда“, заяви собственикът Бернар Арно
Най-голямата компания за луксозни стоки в света LVMH отчете по-добри от очакваните продажби за 2024 г,, което е най-силният знак за потенциален обрат в сектора.
Собственикът на марки като Louis Vuitton, Dior, Sephora, Tiffany & Co, Moët&Chandon и Hennessy, обяви приходи от 84,68 млрд. евро (88,27 млрд. долара) за 2024 г., в сравнение с прогнозата на анализаторите на LSEG за 84,38 млрд. евро.
Цифрата за цялата година се равнява на органичен ръст от 1% спрямо предходната година, заявиха от компанията.
Продажбите нарастват с повече от очакваното и през четвъртото тримесечие до декември, след като през предходните три месеца спаднаха за първи път след пандемията, отбелязва CNBC.
Френският конгломерат се разглежда като индикатор за луксозната индустрия като цяло, която е подложена на значителен натиск на фона на спад в продажбите в Китай и влошаване при макроикономически фактори.
Анализаторите на Jefferies заявиха, че резултатите на LVMH ще бъдат „по-добър индикатор за по-широките тенденции в луксозния сектор“, като се има предвид, че широкия спектър от категории, включително вина и спиртни напитки, мода и кожени изделия, часовници и бижута, козметика и парфюми.
„През 2024 г., в условията на несигурна глобална среда, LVMH показа силна устойчивост. Тази способност за преодоляване на бурята в силно турбулентни времена - вече илюстрирана многократно в историята на нашата Група, е още едно доказателство за силата и актуалността на нашата стратегия“, заяви Бернар Арно, председател и главен изпълнителен директор на LVMH.
По отношение на най-голямото подразделение на LVMH, „Мода и кожени изделия“, приходите възлизат на 42 млрд. евро (спад от 42,1 млрд. евро през 2023 г.); продажбите на „Часовници и бижута“ също намаляват с 3% до 10,6 млрд. долара. Растежът идва благодарение на подразделението за селективна търговия на дребно, което включва Sephora, както и на сектора за парфюмерия и козметика.
По-рано този месец собственикът на Cartier - Richemont, съобщи за „най-високите си досега“ тримесечни продажби, тъй като потребителите се върнаха в магазините по време на празничния период на пазаруване.
Британската модна къща Burberry в петък също отчете по-малък от очаквания спад в продажбите за третото фискално тримесечие на фона на стратегическото преструктуриране.
Понастоящем акциите на LVMH са се повишили с около 18% от началото на годината досега, като през 2024 г. са спаднали с над 13%. По-рано този месец групата изпревари датския фармацевтичен гигант Novo Nordisk, като си върна титлата на най-ценната компания в Европа.