Празнично, на порции, в праймтайма: Ще счупи ли рекордите Netflix с новата си концепция
Стрийминг гигантът разделя дългоочаквания финал на Stranger Things в три части. Но не всички са в еуфория от новината
&format=webp)
Стрийминг гигантът Netflix, чиито акции достигнаха рекордно високо ниво в понеделник след успешното събитие Tudum 2025 през уикенда, обяви, че финалният сезон на хитовия сериал Stranger Things ще бъде достъпен за зрителите на три отделни партиди.
Първите четири епизода ще дебютират на 26 ноември (само ден преди Деня на благодарността), следващите три ще се излъчат на Коледа по същото време, а последният епизод ще излезе в навечерието на Нова година, съобщава Fast Company.
Това е новаторски, внимателно калибриран обрат в поетапния график за пускане на стрийминг продукции.
Преценявайки най-точния модел за излъчване, компанията включва внимателен подбор на целевата аудитория, дължината на епизодите и общия им брой, заедно с други по-малко осезаеми фактори, като например дали сериалът има 10-часова непрекъсната история в стил филм, която се поддава повече на модела на прекъсване, или интензивна атмосфера на изучаване на героите.
Netflix от години разделя хитове като Bridgerton на две части, докато Hulu се придържа към пълен сезон на The Bear, а Prime Video предлага три епизода за старт на The Boys, преди да забави темпото със седмични, и понякога излъчва по един или два епизода седмично на Max’s Hacks без определен график. Ако може да се каже, че има правила как една стрийинг платформа може да пуска гореща продукция, сегашните лидери ги пренаписват и кодифицират в реално време, допълва Fast Company.
Когато Netflix пусна най-новия сезон на Stranger Things преди три години, си постави за цел да монополизира два близки във времето празника: Memorial Day и 4 юли. Първата част на четвъртия сезон се появи на 27 май 2022 г. със седем епизода, а след това приключи на 1 юли с още два. Това се оказа успешен гамбит в планирането.
Общо за първите 28 дни сезонът натрупа 1,35 милиарда часа гледане, което го постави на първо място сред най-гледаните англоезични сериали на Netflix и на второ място след първия сезон на Squid Game. Трябва да се отбележи и фактът, че четвъртият сезон на Stranger Things изигра немалка роля в това стрийминг платформата добави 2,41 млн. нови абонати през третото тримесечие на 2022 г.
Подходът на Netflix към планирането на последния сезон на Stranger Things обаче прави още една крачка напред. Разтягайки сезона през трите големи празника в края на годината - по време на които семействата често се събират заедно в търсене на приятни за гледане с пуканки сериали, Netflix се възползва от своята аудитория.
Услугата увеличава обичайното си време за пускане на нови версии в „праймтайм“ – 20 ч вечерта, когато семействата е по-вероятно да са заедно на дивана.
Това е находчива тактика за увеличаване на абонаментите в края на годината, която почти може да счупи рекордите по гледаемост. Но се усеща и като агресивна конкуренция в опите на платформата да завладее всички семейни празници с един грандиозен хит от четири квадранта, допълва Fast Company.
Когато миналата година Netflix предложи празнична премиера на Squid Game 2 например, услугата изчака до деня след Коледа - може би от уважение към свещеността на празника или от страх да не бъде изтласкана от твърде многото гледания на Home Alone, Elf, National Lampoon’s Christmas Vacation, като пусна целия сезон наведнъж.
Тази година платформата се ангажира с амбицията да доминира по време на празниците, като за целта надгражда миналогодишните коледни мачове от NFL, които привлякоха 65 милиона зрители в САЩ, рекорд за най-много излъчвани мачове досега, с още два на Коледа.
Сега стрийминг гигантът явно е достатъчно сигурен, че със Stranger Things може да остави A Muppet Christmas Carol и подобните му на заден план. А феновете на Stranger Things са доволни, че ще уплътнят празниците си със свръхестествените преживявания на любимите герои от сериала.
Не всички почитали обаче са толкова развълнувани от начина, по който ще могат да гледат последния сезон. Някои се оплакаха, че Netflix разбива удоволствието от финала, който са чакали три години. Има и противници на идеята платформата да навлезе в толкова много семейно време с предложение, което феновете на сериала не могат да откажат. Всички обаче вероятно ще го гледат, заедно с други милиарди абонати.
Ако големият финал успее с резултатите, които Netflix очаква, краят на Stranger Things може да постави началото на нова надпревара във въоръжаването за празнично стрийминг съдържание през 2026 г. – времето ще покаже.