Американската компания за изкуствен интелект Anthropic обяви партньрство с базираната в Париж компания за AI агенти Dust като част от разширяването на инвестициите си в Европа, съобщава Euronews.

И двамата съоснователи на Anthropic и Dust преди това са работили в екипа на OpenAI, разработчик на ChatGPT.

Партньорството им е най-новата стъпка в надпреварата за агентни модели с изкуствен интелект, които не само могат да обработват информация, но да решават проблеми, да правят планове и да изпълняват задачи. Те се различават от чатботовете, предназначени за разговори, по това, че служат по-скоро като асистенти на потребителите.

Сред клиентите на Dust са френските технологични шампиони Quonto и Doctolib.

В новото партньорство тя се ангажира да помага на компаниите да създават агенти с изкуствен интелект, използвайки протокола MCP (Model Context Protocol) на Claude и Anthropic, отворен стандарт за свързване на външни източници на данни с инструменти за изкуствен интелект. Той може да се разглежда като USB-C порт за приложения за AI.

По този начин може да се създаде централна операционна система, в която агентите ще имат достъп до ресурсите на компанията и ще могат да предприемат действия независимо от хората, като същевременно ще запазят сигурността на данните си.

„Компаниите разполагат с различни инструменти за AI в различни отдели, които работят изолирано, без да могат да комуникират помежду си“, коментира пред Euronews Габриел Хуберт, главен изпълнителен директор и съосновател на Dust. Според него компанията му може да преодолее този проблем, така че агентите да работят заедно по различни задачи.

Самият той използва агенти с изкуствен интелект, за да му помагат да изготвя предложения за работа, да анализира молби за работа и отзиви на клиенти, както и да изпълнява други задачи, които пестят време.

AI и агентите с изкуствен интелект обаче са сравнително нови и все още са склонни да правят грешки. Например в неотдавнашен експеримент на Anthropic чатбот, натоварен с управлението на малък магазин, загубил пари и фалшифицирал информация.

„Клавдий (агентът) беше доста добър в някои неща, като например да идентифицира нишови доставчици, но доста лош в други, като например да реализира печалба. Научихме много и очакваме с нетърпение следващата фаза на този експеримент“, заяви Гийом Принсен, ръководител на екипа на Anthropic за Европа, Близкия изток и Африка.

Друг „труден за решаване проблем“, е да се определи кой има вина, ако агентът направи нещо нередно: разработчикът или компанията, която го използва.

„Разбирането кой е отговорен, когато агентът направи грешка, звучи лесно на пръв поглед, но става все по-неясно“, допълва експертът. В някои случаи агентите могат да действат като нечий „дигитален близнак“, заяви той, докато в други случаи могат да действат от името на конкретно лице, екип или компания.